Stolní hra pro dva. Kdo vezme poslední sirku, prohrává.
Pravidla
Nenechte se odradit jednoduchými pravidly. I přes nízkonákladovost celé hry vyžaduje nečekané zapojení mozkových buněk obou zúčastněných:)
Potřebujeme zápalky (16 kusů), které položíme na stůl do čtyř řad pod sebe. V horní řadě je 1 sirka, pod ní tři, pod ní pět a v nejspodnější sedm (viz obrázek).
První hráč začíná: může z útvaru na stole odebrat libovolný nenulový počet sirek (tj. vždy minimálně jednu), avšak vždy jen z jedné řady.
(Například může vzít všech sedm z poslední řady. Nebo třeba dvě ze tří v druhé řadě. Nebo dvě ze třetí řady. Nebo jednu jedinou z první řady. Zkrátka, v jednom kole nemůže brát sirky z více řad. Snad je vám to jasné.)
Podle stejného pravidla odebere jednu či více sirek druhý hráč, pak zas první... Střídají se a kdo je přinucen sebrat poslední sirku, prohrál.