Hrací pole Hrací pole je stejné jako u šachů (lze libovolně měnit počet polí) s tím rozdílem, že uprastřed jsou dva obdélníky, do kterých se nesmí vstoupit.
Příprava hry Hráči se rozlosují na dvě skupiny. Rozdělí si mezi sebou hodnosti. Rozmístí se na jednotlivá pole (rozmístí se do prvních dvou řad, jako u šachů - dle počtu hráčů a polí nemusí být obsazeny všechny), jak budou hodnosti promíchané je na každém týmu.
Pohyb a souboje Kromě min a praporu se mohou hráči pohnout o 1 pole v jakémkoli přímém směru (tedy ne našikmo). Nemohou být dva hráči na jednom poli. Pokud dojde ke střetu, vyzyvatel má právo vidět hodnost protivníka. Kdo má nižší hodnost, je vyřazen z pole. Vyzyvatel není při vítězství povinen říct, co má za hodnot. Stačí pronést: “Mám vyšší hodnost, jdi z pole.” Při prohře ukazuje kartu.
Hodnosti Miny – stojí na místě a nehýbou se. Zabijí každého kromě minéra.
Prapor – stojí na místě, snaží se ho získat protvník
Špión – může zabít pouze Maršála
Minér – má schopnost ničit miny.
Průzkumník - může se pohybovat stejným způsobem jako šachová věž
Střelec
Kaprál
Kadet
Kapitán
Generál
Maršál – zabíjí kohokoli kromě miny a špióna
Střetnou-li se hráči stejné hodnosti, jsou vyřazeny obě.
Konec hry Vyhrává tým, který zajme prapor druhého týmu.
Tým může dosáhnout remízy způsobem známým ze šachu jako PAT, a to tak, že si dříve, než mu soupeř zajme prapor, nechá zabrat všechny zbylé pohyblivé entity.
Příklad rozdělení hodností Při počtu 29 dětí + 5 vedoucích bude rozdělení postav v tomto poměru: