Pro odlehčení či vybití negativních emocí skrze prožitek ze samotného čtení popisu hry
Pravidla
(název hry by Mistr Jarka, pravidla sepsána Opičákem)
Pedagogické cíle * posílit trpělivost
* naučit se zvládat ovládat čas ostatních
* podpořit komunikaci mezi týmem vedoucích
* naučit se lépe zvládat psychické vypětí
Herní cíl * Najít obecnou shodu na termínu pro předem vytyčenou akci / schůzku / poradu
Pravidla
Obecně
Hráči se společně domluví na jednom člověku (sjednocovač časoprostoru), který má za úkol sjednotit časoprostor takovým způsobem, aby v konečné fázi proběhlo setkání co nejvíce jednotlivců (hráčů). Ostatní hráči mají za úkol být částečně nápomocni. Kupříkladu mohou měnit své sjednané výplně kalendáře na jiné dny či jen časové úseky. Též mohou jiné události stavět na nižší prioritu apod.
Ve hře se nedostavení na jinou událost nepovažuje za faul. Naopak faulem se rozumí nezúčastnění se konečného termínu, který je stanoven vybraným sjednocovačem časoprostoru, v případě potvrzení účasti.
Je dovoleno takzvaně blafovat. Naopak je to žádoucí, neb blafování zpestřuje hru. Existuje řada technik, které lze využít. Zkušení hráči si své triky nechávají zahaleny tajemstvím do poledního momentu. Z oblíbených a často používaných (bohužel se stávají již klasikou, kterou zkušení sjednocovači časoprostoru poměrně rychle rozeznají a mají na ně rychlá a efektivní řešení) technik lze uvést kupříkladu:
* tváření se, že neumím s nástroji jako Doodle, papírový diář, kalendář aj.
* zkouška nereagování, často spojováno s tvrzením, že nepřišel e-mail
* dočasný bojkot Facebooku (zkušení hráči vypínají online stav v chatu)
* nezvedání telefonů
* zapomenutí na deadline
* pokus o tvrzení, že hráč nemá přístupová práva k hlasování
Prostředí Nezávislé na prostředí. Dokonce lze hrát pouze ve virtuální realitě (zde je pak absence extra bonusových bodů za úspěšně realizovanou akci).
Počet hráčů a jejich věk Hra je určena pro minimálně dva hráče. Však čím je počet hráčů větší, tím se zvyšuje obtížnost a hra nabývá nebývale grandiózních rozměrů.
Vzhledem k mentálním a organizačním schopnostem účastníků je hra doporučována hráčům od věku 12 let. V případě soustavné práce s mládeží a případnou podporou programu je možné hru zařadit i u mladších dětí.
Obtížnost hry fyzická 2–10
V případě fyzické obtížnosti 2 jde o nutnost sejít se a domluvit termín, vyndat diář, zapsat si, případně klikat na počítačovou myš a mačkat jednotlivé klávesy na klávesnici. Nejvyšší možná fyzická obtížnost nastává v případě, kdy sjednocovač časoprostoru zakouší stavy nepříčetnosti, mlátí hlavou o desku stolu, rozbíjí stěny holýma rukama, s řevem proběhne Plzeňskou ulicí v Praze za 15 minut (běží-li směrem z kopce k Vltavě, snižuje se fyzická obtížnost na číslo 9).
Fyzická obtížnost má přímou úměrnost na obtížnost psychickou. Zde záleží na odolnosti sjednocovače časoprostoru a jeho temperamentu.
Obtížnost hry psychická 1–8
Psychická obtížnost závisí zejména na počtu hráčů a jejich momentální výplní volného času, který se mnohdy odráží na druhu povolání. Hra bývá zajímavější v případě složení hráčů z řad živnostníků, rodičů malých dětí, volnočasových instruktorů, lidí pracujících na více pracovních místech, v případě mezinárodních skupin a obecně zaměstnaných lidí v produktivním věku.
V ojedinělých případech může psychická obtížnost přesáhnout obvyklou škálu 0–10. V případě podezření na tuto skutečnost, je v zájmu řízení psychického rizika doporučeno přizvat k programu zkušeného terapeuta a následně vhodný prostředek k urychlenému transportu k psychiatrovi.
Princip získávání bodů Body se získávají do celého týmu, který soutěží sám se sebou. Za každého člověka, který dorazí na konečný termín se týmu přičítá právě jeden bod. V případě, že se zúčastní po celou dobu, je skupině přičítán 1 extra bod. Pokud odejde dříve, než v polovině celkového času, strhává se skupině 0,5 bodu.
V případě, že se sejdou na konečném termínu všichni hráči, získává skupina 5 bodů. Pokud všichni hráči vydrží být prezenčně na události do samotného konce, získává skupina bonusových 10 bodů.
Alternativní pravidla Oblíbenou obměnou pravidel je přičítání bonusových bodů za nefyzickou přítomnost prostřednictvím videokonference (Skype, mobilní videohovory, Google Hangouts, Facebook video chat apod.). V tomto případě získává skupina za každého takového jednotlivce 0,75 bodů v případě kvalitního obrazu a zvuku. V případě nekvalitního zvuku, či obrazu 0,5 bodů a v případě nekvalitního zvuku a obrazu zároveň 0,25 bodu.
Je možné využít alternativy v podobě spojení pomoc hovorů (mobilní telefon, pevná linka – v tomto případě je legrační telefonní budka -, Skype bez využití webkamery, telefon vyrobený z kelímků od jogurtu a napnutého provázku apod.). Za toto spojení získává skupina v případě kvalitního zvuku 0,5 bodu. Při zhoršené kvalitě 0,25 bodu.
V obou případech se v případě přerušení spojení strhává 0,5 bodu. V případě nezdařeného navázání spojení 1 bod.
Extra bonusové body se získávají za úspěšně realizovanou pozdější akci (letní tábor, vzdělávací kurz, víkendová akce apod.). Pokud se na takové akci sejde alespoň polovina hráčů, kteří se zúčastnili celé události pro přípravy, získává skupina 5 bodů. V případě plného počtu hráčů, kteří byli na události pro přípravy 10 bodů. V případě, že se sejde na přípravné události a zároveň na úspěšně realizované pozdější akci plný počet hráčů, získává skupina 20 bodů.
Výhry Kvůli zachování principu dobrodružství, které zaniká v případě absence zdánlivého rizika (v případě Kalendářové hry možné nezískání maximálního počtu bodů – a to i do dalších kol hry), se nikdo z hráčů neoceňuje. Zejména pak sjednocovače časoprostoru mají hráči za úkol naprosto opomíjet a tvářit se jakoby o žádné hře nevěděli.