Vyražte z přístavu a střetněte se s nepřátelskou posádkou na vlnách při lovení ryb a mořských příšer nebo v mezihvězdném prostoru při sbírání hvězdného prachu. Možná najdete i poklad. Týmová hra.
Pravidla
Hru je možno hrát v denní a noční variantě. Denní varianta je vhodná v rámci námořní legendy, noční varianta v rámci legendy vesmírné. Hru budu uvádět v obou variantách.
Co připraví vedoucí: Vedoucí vyberou členitý zalesněný terén přibližně 300x300 metrů. V tomto prostoru rozhází 1) obrázky s rybami a mořskými příšerami pokuď se jedná o denní variantu nebo 2) svítící tyčinky (hvězdný prach) pokuď se jedná o noční variantu. Krom toho se v obou variantách ukryje uprostřed území na těžko přístupném místě poklad. V každém z rohů území vedoucí vyznačí lanem stejný kuh.
Co připraví děti: Děti se rozdělí do skupinek nejlépe 3-8 lidí, 4 skupinky, únosný počet odhadněte sami. Každá skupina si vyrobí vesmírné plavidlo, tedy ze čtyř klacků vytvoří přenosný rám, do kterého se celá skupinka vejde. Krom toho dostane každá skupina stejný počet novin a lepenky. Z nich si vyrobí papírové koule.
Průběh hry: Každá skupina dostane přidělený jeden kruh na rohu coby přístav, lodě (skupiny) vyrážejí každá na moře/ do vesmíru. Vesmírné lodě se mohou pohybovat pouze v celku, žádný z členů posádky nesmí loď opouštět. Úkolem posádky je nalovit co nejvíce ryb či nasbírat co nejvíce hvězdného prachu a ten odvézt do svého přístavu.
Souboje: Na moři či ve vesmíru se lodě setkávají se svými soupeři. Ke střetu se soupeři slouží papírové koule které po sobě posádky hází. Když je člen posádky zasažen, tak omdlévá. Musí pokračovat ve hře se zavřenýma očima a už nemůže házet koule ani sbírat ryby/prach.
Přístav: Kdykoli se posádka vrátí do přístavu, všichni její zranění členové se vyléčí. Pokud omdlí v poli celá posádka, musí zahodit všechny ryby/prach které má momentálně u sebe a běží se vyléčit do svého přístavu. Do přístavu nemá přístup nikdo jiný než příslušná skupina a nalovené ryby či prach jsou v přístavu nedotknutelné.
Konec hry: Hra končí podle přesně stanoveného časového limitu nebo v okamžiku, kdy některá ze skupinek získá hlavní poklad. Hru vyhrává skupinka s nejvíce body za ryby/prach a případně za hlavní poklad.
Hra je náročná na spolupráci hráčů. Ti musí zvládnout nést rám, sbírat ryby/prach, házet koulemi či se jim vyhýbat, navigovat omdlelé členy posádky a ještě uřídit loď v lese.
Alternativní pravidla: 1) Je možné vyrobit ryby na různé formáty papírů od A6 do A2, za různě velké ryby dávat různý počet bodů. Dětem se líbí samotné ryby a pokuď si na nich vedoucí dají záležet, rádi si je nechají i po hře. Místo hlavního pokladu je pak možné použít největší rybu. Stejně se dají svítící tyčinky v noční variantě rozlišit barevně a dávat různé body za různé barvy
2) Krom posádek dětí je možné do hry přidat i pirátskou posádku vedoucích. Ti nesbírají žádné ryby ani prach ale pouze útočí na lodě dětí. Pomáhají tak korigovat hru kdyby některá ze skupin byla výrazně silnější než ostatní.
3) Místo ryb a svítících tyčinek je možno použít různé sladkosti zabalené v alobalu. V takovém případě je při noční variantě třeba, aby každá posádka měla jednu baterku čelovku.
Potřeby: klacky, papírové koule, papíry nebo svítící tyčinky nebo sladkosti zabalené v alobalu