Skorovšemohoucí

Oblíbené hry, osobní poznámky a seznamy jsou funkce pro přihlášené uživatele.
Přihlaš se nebo si založ nový účet.

Věk hráčů: Starší děti, Dospívající a dospělí
Počet hráčů: 1 až moc
Délka: Do 34 minut
Příprava: Bez přípravy
Zapsáno: 30. 5. 2019 v 21.10
Možností je tolik, kolik si jich jen dovedete představit. Jde jen o to mít dost širokou představivost.

Pravidla

Příprava
Sežeňte si alespoň jednoho hráče a položte mu otázku:

Za půl hodiny tě přemístím hluboko do Pralesosvěta (tedy světa, ve kterém je jen jedna planeta a na té nic než prales), tady tě začne okamžitě pronásledovat neviditelný, nezranitelný a nesmrtelný Poustevník, ochránce Pralesosvěta, jemuž nejde o nic než ochranu svého domova, který zná do nejmenších detailů a stejně tak i tvou polohu. Pochopitelně mu nejde o nic jiného, než tě jakožto vetřelce dostihnout, jakmile tě uvidí (uvědomí si, že to světlo, které zaznamenaly jeho oči, jsi ty), může se rozhodnout nechat tě umřít. Bohužel pro tebe, Poustevník je jediným, kdo tě může z pralesa osvobodit (ale musí chtít, což je velmi nepravděpodobné, protože ho to stojí víc energie, než tě prostě zabít). Osvobozen budeš, když se tě Poustevník dotkne a bude tě chtít vrátit zpátky.
Ale nejsi tak úplně bez šance. Dostaneš totiž sedm kartiček, z nichž každá může umět úplně cokoliv až na několik výjimek, které uvidíš pod těmito instrukcemi a až si přečteš tyto podmínky, budeš mít až třicet minut na to napsat ke každé kartičce, co bude umět. Nestihneš-li, kartička schopnost nezíská. Do terénu se však přemístíš jen se třemi náhodnými z těchto sedmi kartiček.
Tvým cílem je dostat se zpátky.

Omezení
a) Kartičky tě nemohou přesouvat ani v prostoru ani v čase.
b) Kartičky nemohou ani nikterak jinak ovlivnit plynutí času ani povahu prostoru a hmoty.
c) Kartičky nemohou nijak účinkovat na tělesný ani duševní organismus Poustevníka.
d) Kartičky ti nemohou poskytnout odolnost proti pohledu Poustevníka.
e) Žádné dvě kartičky nemohou dělat to samé.


Po pětadvaceti minutách se dotázaného/ých zeptejte, jak si s problémem poradili. Hrajete-li hru v místnosti, můžete dát hráčům kartičky, kam svá konkrétní řešení napíšou.
Tenhle příklad bývá výzvou i pro lidi, kteří své sebevědomí staví na pocitu, že jsou "masterminds". Pokud ho zadáte skautům, doporučuji nechat je pracovat ve skupině, starší hráči už by se mu mohli postavit sami.

Příklady správných řešení
Málokterý hráč stihne za třicet minut vymyslet pět spásných řešení, proto se obvykle spokojí s jedním a systémem, díky kterému budete mít potřebnou kartu, ať si vylosujete cokoliv. (Příklad: řešení máte jen na čtvrté kartě, ale první karta volá druhou která volá třetí, která volá pátou, která volá šestou, která volá sedmou, která volá onu čtvrtou, takže spásný efekt čtvrté se spustí vždycky). Konkrétní spásná řešení mohou vypadat následně:

a)Naklonuje tě tolikrát, abys zabral celý Pralesosvět (a to až do výšky 10 m) a pokud by někteří tví klonové zahynuli, doplní se další. K odstranění všech klonů stačí vrátit domů jednoho.
b)Zmenší tě tak, že mě Poustevník neuvidí, ale zato tvůj hlas zesílí natolik, že bude slyšet po celém Pralesosvětě.
c)Dá ti tyto schopnosti: umřeš-li, vzkřísí tě, dále nepotřebuješ spánek, jídlo, pití a můžeš se extrémně rychle pohybovat a v tvé blízkosti umírá vše živé.
d) Změní tě v Poustevníka, jehož jedinou touhou není chránit Pralesosvět, ale vrátit se domů

Deriváty
Podobných hříček existuje tolik jako řešení každé z nich - nespočet. Pokud se sejdou dva analytičtí blázni, mohou si navzájem zadávat zdánlivě neřešitelné situace, k jejichž řešení má člověk jen sedm skorovšemohoucích karet z nichž se však vylosují jen tři. Další možné situace:

Jsi v extrémně rychle jedoucí tramvaji, která může kdykoliv narazit a ve které není nikdo jiný. Tramvaj má otevřená okna. Nemáš u sebe lístek a tvým úkolem je, aby tě načapal revizor. Revizoři jsou na každé zastávce.
(Omezení: Nemůžeš přímo ovlivnit ani tramvaj ani její pohyb. Nemůžeš nikoho přesouvat ani v čase ani v prostoru. Nemůžeš opustit tramvaj.)

Jsi na planetě, kde bydlí princezna, která vždy jednou za tisíc let přijme nápadníka, aby se jí dvořil. Pokud se do něj nezamiluje, nechá ho zkamenět. Tvým úkolem je, aby se do tebe zamilovala (Omezení: Nemůžeš číst ani měnit myšlenky princezny. Nemůžeš si zajistit nezkamenitelnost)
Hru přidal: Hobit
Zdroj nebo autor: ČCE
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!