Těžařská loď Nostromo, hluboko ve vesmíru. Většina posádky je v umělém spánku, loď udržuje jen hrstka lidí, šetří se světlem, teplem, minimum všeho. Všude teda chlad a tma.
Komunikační systémy odpojený pro konzervaci energie. Jediné, co je napájeno je nouzové osvětlení, radiační štíty a samozřejmě kóje na umělý spánek. Ale těžaři domu vezou víc, než jen natěženou rudu.
Hluboko pod povrchem měsíce Calypso v mase uranové Smolnice objevili i něco, co bystřejším horníkům připadalo skoro jako pozemské vejce. A vzhledem ke směrnici těžařské společnosti Weyland - Youtani corp pro nakládání s extraterestriálními artefakty, museli tu věc vzít na palubu. Nicméně hluboký vesmír a jeho nekonečné ticho brzo způsobilo, že na tu věc brzo zapoměli a luložili se ke spánku.
Když pak jeden z dělníku, když už zbytek posádky dávno spal vydal se na obhlídku nákladu, narazil na něco, co by se určitě stalo tou nejdesivnější histourkou z cest, kterou by kdy svým kumpánům nad kořalkou vyprávěl.
Kdyby to ovšem přežil.
Poslední, co odeslal jeho nouzový transmitter zbytku dosud bdělé posádky bylo : "v břiše... dere se ven... praskat žebra... zabít radiací"
Pravidla hry:
Vetřelec: Členové posádky vesmírné lodi se pohybují po poli. Na krku mají uvázaný šátek.
Mezi členy posádky je jeden nakažený larvou vetřelce (ten je na začátku tajně určen). Chová se jako ostatní, ale šátek má uvázaný na zápěstí. Inkubační dobu mu měří telefon (budík, minutka), který má každý hráč u sebe. Po uplynutí by měl budík zazvonit nahlas, aby ho slyšelo okolí. Inkubační doba bývá cca 2 minuty. Nakažený odhazuje šátek a stává se z něj dospělý vetřelec. Ten se pohybuje přikrčeně a chrčí, jeho cílem je nakazit ostatní členy posádky. Nakažení proběhne tak, že vetřelec dá členu posádky ruku na obličej. Nově nakažený nastavuje inkubační dobu na budíku a uvazuje si šátek na zápěstí.
Průlet kolem hvězdy: Vesmírná loď periodicky proletuje kolem hvězd. Poprvé zhruba po osmi minutách hry, pak stále častěji, dle potřeby. Průlet vypadá tak, že se rozsvítí všechny světla a oznamuje se následovně: 1. upozornění: “průlet kolem hvězdy za 30 vteřin”, 2. odpočítávání 10, 9, 8…, 3. rozsvícení.
Světlo z hvězdy je pro posádku nebezpečné, proto se musí schovat ještě před rozsvícením do tzv. safety zone. Kdo se schovat nestihne, umírá. Safety zones by mělo být více a mít omezenou kapacitu (např. na 20 hráčů 3 safety zones s kapacitou 7, 7 a 6, aby se všichni vešli ale necpali se na jedno místo). Safety zone je značená nápisem na kartonu a osvícená červenou čelovkou.
Samotný průlet trvá jen několik vteřin.
Vetřelci se do safety zones neschovávají, ale zalézají někam do stínů, ideálně aby neviděli kolik zbývá posádky a nečekali na ně hned u safe zones. Posádka zase nevidí, kolik je vetřelců (pokud teda nevidí do ostatních safety zone, což by neměla), jen poházené šátky a nakažené členy posádky ve svojí safety zone.
Konec hry: Hra končí proměnou všech členů posádky ve vetřelce. Stav posádky sledují vedoucí během průletů. Většinou se hraje více kol.
Příprava: Hra se hraje potmě a vevnitř, ideální je veliká budova se spoustou zákoutí a schovek.
Vyrobí se kartony označené SAFETY ZONE - kapacita: X, ty se potom dají na určená místa a osvítí červeně čelovkou. Na další kartony se dají nakreslit obrázky vetřelců a různé znaky a nápisy utvářející atmosféru vesmírné lodi. Fantazii se meze nekladou.
Potřeby: telefony s budíkem/minutky/budíky, karton, červeně svítící čelovka, šátky