Dobrodružná hra o ztracených postavách z knih, které musíte najít, vyslechnout a vrátit zpět do jejich příběhů.
Cíl hry:
Lovci příběhů musí najít ztracené postavy z knih, splnit jejich úkoly a poskládat z nasbíraných útržků nový příběh.
Rozvíjí představivost, spolupráci a vyjadřovací schopnosti.
Pravidla
Příprava hry
Vedoucí si připraví 5–8 postav z různých „příběhů“, které utekly ze svých knih.
Každá postava má:
krátký úvodní text, který hráčům přečte,
literární nebo kreativní úkol,
útržek příběhu (např. slovo, verš nebo symbol).
Stanoviště se rozmístí po prostoru (les, louka, hřiště, budova).
Družiny vyrážejí hledat postavy v libovolném pořadí.
Průběh hry
Lovci příběhů (hráči) se vydávají do světa, kde se smísily různé knihy. Jejich úkolem je najít ztracené hrdiny, zjistit, odkud pocházejí, a pomoci jim vrátit se do jejich příběhů.
U každé postavy splní úkol – pokud uspějí, postava jim dá svůj útržek.
Po sesbírání všech útržků se družina vrátí a musí z nich poskládat nový příběh.
Příklad postav a úkolů
Čaroděj zapomnění
„Zapomněl jsem své kouzlo! Pomozte mi složit novou kouzelnou formuli – každé slovo musí začínat stejným písmenem.“
Útržek: kouzlo
Rytíř beze jména
„Ztratil jsem své heslo i jméno. Vymyslete mi nové, rytířské a rýmující se.“
Útržek: meč
Detektiv z rozbité knihy
„Mám tři stopy: kniha, svíčka, stín. Co se tu asi stalo?“
Útržek: stín
Básník bez slov
„Moje báseň utekla. Doplňte verš: V noci spí i ... a napište další řádek.“
Útržek: měsíc
Zlodějka konců
„Pomíchala jsem konce pohádek. Uhádnete, které patří ke kterému začátku?“
Útržek: přátelství
Finále
Každá družina má nyní několik slov – útržků příběhu (např. měsíc, kouzlo, stín, meč, přátelství).
Z nich musí během 10–15 minut vytvořit krátký příběh nebo báseň.
Vedoucí poté čte nebo hodnotí výsledky.
Bodování
1 bod za nalezenou postavu
1–3 body za splnění úkolu
5 bodů za nejlepší závěrečný příběh (nejvtipnější, nejdojemnější, nejepičtější – podle poroty)
Potřeby: 5–8 stanovišť (každé představuje jednu postavu) kartičky s úkoly a útržky příběhu (slova nebo části vět) papíry a tužky pro hráče rekvizity pro postavy (plášť, svíčka, kniha, meč, lupa...) – volitelné vedoucí nebo starší hráči jako postavy