Během zasažení města přemnožením krys se sedlák Hürsch rozhodne zapastičkovat si celý dům, postavil subgeniální pasti, bohužel je muí ovládat manuálně, a jeho přítomnost potvůrky odrazuje. A tak je chytá po tmě. Jak? No má sluch jako ostříž!
Hra:
Dva soupeřící týmy nastupují do hry ve třech kolech, střídavě v roli sedláků a v roli krys. Pastičky jsou v odstupu asi 3-4 metrů postaveny v přímce, u každé sedí jeden sedlák, má zavázané oči.
Na signál vybíhá po přímce krysa, jejím cílem je dostat se do cíle s co nejméně zásahy během časového limitu (ten je závislý na počtu pastí a věku hráčů, nejlépe je to otestovat cvičným kolem). Během pokusu musí být absolutní ticho, tak aby sedláci mohli slyšet pohyb krysy (dejte pozor na ruch z tábora - měli jsme kvůli hře zřízený speciální prostor "Pastičkovou louku" dostatečně daleko od všeho.)
Ve chvíli, kdy se sedlák domnívá, že má krysu pod pastí, použije ji, aby krysu zlikvidoval. Krysa smí schválně bušit do trávy před sebou, zpomalovat, zrychlovat, nesmí však vydat ani hlásku a musí se do cíle dostat v limitu.
Za každé doražení do cíle se týmu připisuje (počet pastí - počet zásahů) bodů.
Technické provedení pastí:
Strhávací pasti Při prvním uvedení tvořily past dvě tyčky (smeták+ haluza) na konci opatřené izolepovou bambulkou, postavené do písmene A, mezi kterými probíhaly krysy. Z jedné tyčky vedl provázek tak, aby bylo možné past strhnout. Stávalo se však, že ačkoli byla past uvedena řádně do pohybu, selhala, nebo zpoždění netrefilo krysu- platilo pravidlo, že o zásahu rozhoduje rozhodčí.
Zhupové pasti Sofistikovanější verze přinesla petlahve, do půle naplněné vodou, zavěšené na zešikma zabodené kopí. Zpoždění bylo minimální a protože se láhve jenom pouštěly, nehrozilo selhání. čím víc vody, tím rychlejší zhoupnutí, tím větší úder, tím starší hráči.
Přidávám fotky z obou provedení, aby to bylo snáze pochopitelné.
Pouštěcí pasti Pastičkáři sedí se zavázanýma očima na stolech (pro každého jeden) a čekají až se pod nimi objeví krysa. Tu pouze slyší a odhadují. Krysy se likvidují upuštěním PET lahve. Krysa musí dokončit celou trasu pod stoly, vyznačenou provázkem.
Potřeby: Šátky pro polovinu hráčů, pasti podle návodu