Mustíte vyvinout šifru, kterou nerozluští vaši nepřátelé...
Vyslat posly se zašifrovanou zprávou pro vašeho agenta...
Vyslat lovce aby vám přinesli zašifrované zprávy ostatních, a ty pak rozluštit.
Pravidla
Snažíte se tajně sdělit tajnou informaci svému agentovi, který ji pak prodá.
Ale nejste sami, ostatní skupinky mají ten samý zájem. A proto se nesmíte nechat chytit cizími lovci.
Základní postup 1. V Bance Operátor koupí Informaci (v Klidové části)
2. V Sídle ji Operátor zašifruje (v Klidové části)
3. Posel ji donese Agentovi (přez Meziprostor do Vnější části)
4. Agent ji dešifruje (ve Vnější části)
5. Agent ji prodá Překupníkovi (ve Vnější části) => Obdržení určitého počtu bodů
Alternativní postup 1. Lovec chytí cizího Posla (v Meziprostoru nebo ve Vnější části)
2. Lovec donese zprávu:
a) do Sídla
b) Agentovi
3. Zprávu rozluštil
a) Operátor: musí být ještě doručena Agentovi a Agent ji musí prodat => Obdržení většího počtu bodů (než u Základního postupu)
b) Agent: musí Informaci prodat => Obdržení většího počtu bodů (než u Základního postupu)
Prostor má 3 části(viz. obrázek)
A) Klidová část
-V Klidové části se nachází Banka a Sídla skupinek.
-Nikdo tu nikoho nechytá
-Agent zde nesmí být
1) Banka (1x)
- Místo kde můžou Operátoři nakupovat Informace
- Nachází se zde vedoucí, který prodává
2) Sídlo (pro každou skupinku 1x)
- Operátoři zde zašifrovávají Informace
- Operátoři zde luští cizí zprávy
- Odsud jsou vysíláni Poslové a Lovci
B) Meziprostor
- V Meziprostoru se pohybují Poslové a Lovci
- Lovci chytají Posly cizích skupinek (svým pomáhají)
- Agent zde nesmí být
C) Vnější část
- Ve Vnější části se pohybují Poslové, Lovci a Agent
- Jediná část kde může být Agent
- Poslové zde předávají zprávy Agentům
Osoby Nejsou od sebe rozeznat pohledem
A) Agent
- Agent je zvolen před záčátkem hry členy každé skupinky
- Může se pohybovat jen ve Vnější části
- Nemůže být chycen Lovci
- Dešifruje zrávy od Operátorů
- Luští zprávy nepřátel
- Když řekne jméno Agenta, Lovce nebo Posla (tak aby to dotyčný slyšel), kterého uvidí, tak se mu musí klidit z dohledu.
B) Ostatní
Povolání Operátora, Posla a Lovce lze libovolně měnit.
a) Operátor
- Operátor je ten kdo je v Sídle.
- Zašifrovává Informace nebo jakékoli jiné zprávy a předává je Poslům
- Luští cizí zprávy (od Lovců)
b) Posel
- Posel je ten, kdo má u sebe zprávu nebo peníze
- Zpráva nemusí být vidět
- Nemůže zprávu zahodit
c) Lovec
- Lovec je ten kdo nemá žádnou zprávu ani peníze
- Může lovit Posly
Informace - Nějaká věta, kterou si koupí Operátor v Bance
- Každá Informace kterou má u sebe Agent i Sídlo (Operátor) je bodově ohodnocena
Překupník - Je to vedoucí
- Vykupuje od Agentů Informace
- Může dočasně opouštět Vnější část (čímž zabrání Agentům aby mu prodali Informaci)
Lov - Lovec uloví Posla plácnutí rukou
- Lovec nemůže ulovit Posla z vlastní skupinky
- Průběh:
1. Lovec plácne Posla
2. Posel mu dá peníze nebo zprávu kterou nese
3. Lovec řekne jména všech, které dokáže identifikovat (tak aby to dotyční slyšeli). Ti kteří byli jmenováni nemůžou dotyčného ulovit dokud nedoručí zprávu nebo peníze
4. Z Lovce se stává Posel a z Posla Lovec
Ten komu byla zpráva sebrána nemůže dotyčného ulovit dokud nedoručí zprávu nebo peníze
- Peníze se přenáší stejně jako zprávy
- Hráči spolu mohou obchodovat a spolupracovat s výjimkou prodeje vlastních zpráv
- Na začátku hry jsou hráči okolnostmi nuceni poslat nezašifrovanou zprávu, ve které obeznámí Agenta se šifrou.
- Agent může také vysílat zprávy
- Zprávy můžou obsahovat cokoli
- Hru je lepší hrát v nepřehledném terénu
- Dvě hranice (např.:lano, cesta, potok) jsou velmi důležité