Tvrdá hra pro starší - kterak uchránit šátek přes noc před ukradením.
Pravidla
Hráči ochotní této hry se zúčastnit se rozdělí dva týmy (popř. čtyři, potom hra běží o dva šátky, nebo šest týmů o čtyři šátky, nebo šest týmů o dva šátky, ale po tři noci, nebo osm týmů a ... #@$). Nemusí být stejně silné, zlodějů může být více, můžete hrát i na třetiny po tři noci (každý jednou hlídá a dvakrát krade). Na místo mírně mimo střed tábořiště (např. na roh kuchyně) umístíme šátek a určíme místo, kam je třeba ho dopravit. Cílové místo by mělo být směrem na opačnou stranu tábořiště, než kde je šátek uvázán, a alespoň sto metrů daleko. Pokud hrajete na více než dva týmy, můžete uvázat dva šátky, každý na jiný konec tábořiště, a určit cílové body tak, aby se trasy šátků křížily.
Hra se zahajuje hodinu po večerce a končí hodinu před budíčkem. Po tuto dobu má jedna polovina hráčů (jeden tým) - zloději - za úkol ukrást šátek a dopravit ho na místo určení. Zbylí hráči ho hlídají, hlídky si mohou organizovat, jak chtějí.
Zloděj je chráněn jen u sebe ve stanu (pouze ve svém stanu). Kdekoliv jinde může být dotykem hlídače zneškodněn a po zbytek noci se již hry neúčastní. Každý zloděj má jen jeden život. Zloděj je rovněž zranitelný i v okamžiku, kdy drží šátek, ale ještě ho nedoručil na místo určení.
Hlídači nesmí kempovat přímo u šátku a u místa určení, musí zachovávat odstup dejme tomu tři metry. Pokud ale jdou po zlodějovi, který vběhne do blízkosti šátku či cíle, nic jim nebrání v jeho zneškodnění - zkrátka jde o to, aby bylo možné se k šátku dostat, aniž by zloděj zakopával o spící hlídače, kteří se ubivakovali tam, kde mají největší naději, že budou vzbuzeni.
Pokud zloděj šátek ukradne, ale je chycen dříve, než doručí šátek na místo, je vyřazen a hlídač šátek znovu uváže tam, kde byl.
Hrajete-li na více šátků, není nijak určeno, který hlídač má chránit který šátek - hlídači i zloději jsou univerzální pro všechny šátky.
Ráno zvítězí hlídači, pokud šátek uhlídali, nebo zloději, pokud jej ukradli.