Scout je z anglického překladu zvěd. A právě zvědové klíčově dopomohli R. Baden-Powelovi při bránění Mafekingu a právě z těchto zkušeností se později zrodili skauti. Máme ještě aspoň zlomek jejich krve?
Velmi důležité je, jakou legendu pro hru vyberete. Doporučuji bitva o Mafeking
, nebo máte-li rádi fantasy, tak například Gondorské hraničáře v Ithillienu
We are scouts for Gondor!
Hru je nezbytné hrát ve velmi nepřehledném a spletitém území (my jsme ji hráli ve skalách-kterým jsme říkali Morie) a proto by ji určitě neměli hrát skauti, nebo vlčata, leda v předem zvážené lokalitě.
Před začátkem hry se hráčí "rozprchnou" a po písknutí hra začíná.
Úkolem každého hráče-zvěda je získat (vyšpehovat) co nejvíce ostatních špehů a zároveň sám nebýt vyšpehován. Hráči se různě plíží a uvidí-li někoho jiného, nahlas zvolá jeho jméno. "Chycený" si počítá trestný bod a odchází z dohledu. Po tuto chvíli jsou oba hráči na chvíli netknutelní, alespoň do chvíle, kdy se zase odplíží a schovají se. Hra by se měla hrát na dostatečně velkém prostranství, aby se nestalo, že hráč, který byl chycen se nemá kam schovat, protože všude v okolí už někdo je.
Naopak úspěšný zvěd si počítá plusové body,
které se ale se zápornými nesčítají!!!
Hra se hraje v několika kolech, při káždém z nich se vyhlásí nejlepší scout a největší smolař (není podmínkou, můžete hrát jen tak pro zábavu).