Boj o lodě

Hru přidal: Drobek
Zapsáno: 28. 5. 2012 v 13.54
Zhléhnuto: 4954 krát (3 denně)
Parametry: Na ven, Do terénu, Pohybová, Honička, Bojovka, Chodička / strategická
Potřeby: krepák na označení životů, papíry s označením míst, lana k označení míst, lístky/kostičky představující zlato, píšťalka, úkoly/šifry do Brlohu
V přístavu není dostatek lodí pro všechny družiny, které se hodlají vydat na plavbu, proto se musí každá z nich snažit nabídnout co nejvíce peněz za aktuálně dostupnou loď.

Pravidla

Symbolický rámec
Hráči přichází na začátku hry do přístavu, kde by si rádi najali loď. Jelikož však před nedávnem zuřila bouře, v přístavu není žádná loď k dispozici. Loďmistr ale slíbí, že co nejdříve lodě vyrobí, nezvládne však postavit více než jednu naráz (za jedno kolo).

Úkolem skupin je tak vydělat co nejvíce peněz, aby mohli být první, kteří z přístavu odplují.
(Hra je dobrá pro postupné vyrážení týmů do dalšího programu a pro tento účel byla i postavena)

Na herním území existují:
Přístav (dok): kde je možno si v daném časovém intervalu najmout loď (poté, co je dostavěna). V každém kole vítězí nejvyšší nabídka – formou dražby - každá další nabídka musí být vyšší.

Tábory družin: zde má každá družina svou pokladnu, na kterou by měl dohlížet někdo z týmu (jinak ji lze samozřejmě vyrabovat), sbírají se v ní peníze na najmutí lodi.

Zbrojnice: zde se dají proměňovat glejty nepřátel (získané jejich zabitím) za peníze.

Hospic: kam se chodí léčit zranění hráči. (zraněný tam doběhne a vezme si nový glejt) – je dobré, aby se stužky recyklovaly ze zbrojnice.

Aréna: možnost souboje hráčů 1 na 1 bez intervence ostatních - na začátku oba vsadí na svou výhru

Brloh hazardu/akademie: možnost vsadit si na souboj styl kámen, nůžky papír – mezi družinami / případně nějaká šifřička či drobný úkol (dle věku účastníků) – kdo si s tím poradí dříve, bere vše

Zlaté doly: místa, kde se volně povalují penízky, možno je sbírat:
1 člověk = 1 peníz
2 lidé = 3 peníze
3 lidé = 5 peněz

Všechna místa jsou označena cedulí s patřičným nápisem a ohraničena lanem (či domluvou - aby bylo jasné, kde se nebojuje).

Průběh:
Každý hráč má na paži stužku (krepák, cokoliv, co se dá navázat a strhnout), která představuje jeho život.
Úkolem každého týmu je nasbírat do své kasy co nejvíce peněz, za které si poté pokusí najmout loď. Vyhrává nejdříve podaná nejvyšší nabídka v daném kole.

Peníze lze získat několika způsoby:
V dolech prostým těžením (přijdu, vezmu, odcházím – podle počtu těžařů) – odnos vytěženého za hranicí dolu už nemusí provádět celá skupina, mohou si rozdělit peníze dle uvážení
V dolech dochází jednou za čas k závalu - všichni, kdo jsou v dole, jsou zabití a musí se jít oživit. Zával hlásí jeden z vedoucích jasným zvoláním: "Zával!"

V aréně – souboj o servání stužky 1 na 1 – předem každá strana vsadí stejný obnos, vítěz bere vše

V brlohu / akademii – každá strana vsadí, zahraje se kámen nůžky (případně třeba nějaká šifřička nebo něco – nebojový způsob pro ty, kteří neradi běhají), vítěz bere vše

Ve zbrojnici – za stužky nepřátel:
1 stužka = 1 peníz
2 stužky = 3 peníze
3 stužky = 5 peněz

Soubojový systém je jednoduchý – pokud někomu strhnu stužku, dostanu všechny jeho peníze a stužky, které pak můžu proměnit na peníze; zraněný (tedy hráč bez stužky), se musí jít oživit do hospice (vzít si novou stužku)
Během předávání stužek a peněz mezi soupeři jsou hráči nedotknutelní - nelze na ně útočit.
Bojovat se nesmí v místech (přístav, tábor, doly, brloh, …), je však možno vybrat pokladnu v městě, kde nikdo z domácích není přítomen.

Závěr:
V předem daných intervalech (osvědčil se nám první jeden delší - 15 minut, ať si to užijí, pak už po 5 - 10 minutách dle počtu týmů), vyplouvá loď s družinou, která nejvíce nabídne – konec jednoho kola je oznámen hvizdem na píšťalku, přestává se bojovat, předkládají se nabídky.
O odpočet času a pískání se stará loďmistr.
Pokud mají týmy strach, že by o nahrané peníze přišly, nebo chtějí mít jistotu, že dají nabídku první, mohou je donést do přístavu před koncem kola – poté už ale nesmí nic přidat.
Tým s nejvyšší nabídkou získává loď a odplouvá (hra pro něj končí). Postupně odplují všechny týmy.

POZN.
- Předávání stužek mezi sebou v rámci týmu je zakázané – jsou výkonem každého hráče (zkušenost nepředáš); peníze předávat lze.
- Znenáročnění možno zákazem běhu.
- Většina stanovišť může být samoobslužná, pokud hráči umí hrát podle pravidel.
- Pokud by se vám hra zdála přiliš jednoduchá, lze zakomponovat ještě nakupování dřeva na stavbu lodi - týmy pak musí nabídnout nejlepší kombinaci zlato/dřevo.
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!