Závody na čtverečkovaném papíře s formulemi a jejich těžištěm
Pravidla
Hraje se na čtverečkovaném papíře. Oproti piškvorkům je rozdíl v tom, že za uzly se považují rohy čtverečeků, tedy místa, kde se protínají čáry.
Nejprve nakreslete dráhu se startem a cílem. Měla by mít nějaké zatáčky a šířku průměrně 5 až 8 políček (zúžené místo jako překážka - proč ne?).
Každý hráč má svoji formuli. Formule je vlastně křížek nakreslený na papíře. Pro přehlednost je dobré, aby měl každý hráč jinou barvu.
Formule má kromě své aktuální pozice (křížek) také své těžiště označené tečkou (z fyzikálního hlediska to není těžiště), které vyjadřuje rychlost a směr jízdy formule. Pokud je na stejném bodě, jako formule, pak stojí, pokud je jinde, formule se pohybuje. Pohybující se formule nesmí být na stejném místě, jako těžiště.
Pohyb - v každém tahu může hráč dojet svojí formulí na libovolný z osmi bodů, které sousedí s jeho těžištěm. Těžiště se nachází vždy v bodě, který je od formule vzdálen o to, co v posledním kole ujela. Názorně to ukazuje obrázek.
Havárie - když formule vyjede z dráhy, protože si to hráč špatně spočítal, jsou dvě varianty řešení. Buďto se zastaví a musí se znovu rozjet, popř. musí tolik třeba jedno kolo počkat. Nebo pokračuje dál mimo trasu, dokud ji hráč nezabrzdí, a musí se na dráhu vrátit stejným místem, kterým vyjela.
Kdo první projede cílovou čáru, vyhrál (překvapivě...).