Dům, kde se zatmívá rozum

Hru přidal: Mofik
Zdroj nebo autor: Instruktoři HDW Opty
Zapsáno: 19. 2. 2013 v 16.58
Zhléhnuto: 1934 krát (2 denně)
Parametry: Na ven, Pohybová, Honička, Chodička / strategická
Potřeby: Barevné kartičky
"Pouhá úřední formalita." Na motivy scény z filmu 12 úkolů pro Asterixe.

Pravidla

Městská hra (ale dá se upravit i jako klasická běhačka do terénu, jen pak ztratí zajímavé prvky).

Hráli jsme hru na dvě petičlenná družstva, dá se hrát i s více lidmi, družstvy, potom je ale náročnější příprava.

Družstvo dostane na začátku úkol sehnat modrou propustku A38 u přepážky XIX. "Přepážky" ve hře označují různé podniky a obchody ve městě. Členům družstva je ještě před startem hry řečeno, že u každé přepážky musí mluvit jiný člen družstva, protože všichni, kdo jednou zakusí úřednickou mluvu a byrokracii, se z toho zblázní a nejsou schopni kloudného slova. Toto účastníkům napoví, že přepážka XIX nebude jedinou, kterou navštíví.

Aby ji vůbec našli, musí přijít na recepci. Recepce je jedno místo ve městě, které všichni znají, nebo je lehce nalezitelné, tam stojí instruktor a řekne jim, kde se nachází příslušná přepážka (poví jim adresu, napoví cestu, jméno obchodu apod. podle úrovně účastníků).

Když přijdou do prvního obchodu a požádají o modrou propustku A38, obsluha přepážky (prodejce v obchodu) jim sdělí, že pro získání modré propustky A38 potřebují modrou propustku C19. Tu najdou u okénka IV. Musí tedy znovu na recepci, a poté k okénku IV. Zde už musí mluvit jiný člen družstva, neboť první se z byrokracie zbláznil.

Takto to pokračuje až k páté přepážce, kde jim obsluha ochotně předá příslušnou propustku a tým ji musí měnit za jiné propustky, až se dostanou zpátky k přepážce XIX a modré propustce A38. Tu pak musí donést na recepci a zde končí hra.

Vtip je v tom, že družstvo soutěží s druhým družstvem, který jde opačnou trasu a má za úkol získat propustku jiné barvy, např. zelenou propustku A38 (každý prodavač má dvě propustky, jednu pro každé družstvo).

Které družstvo dorazí se svou propustkou na recepci jako první, vyhrává.

Příprava

Příprava hry je poměrně složitá, je třeba dopředu najít 5 ochotných lidí v různých obchodech, kteří budou propustky vydávat. Jejich práce ovšem složitá není, hráči přijdou a poptávají nějakou propustku, prodavač se podívá na druhou stranu propustky, co za ni má požadovat a řekne to hráčům spolu s číslem další přepážky. Pokud už hráči tuto propustku mají, vydá jim prodavač za výměnu tu svou.

Pokud jsou družstva větší, je třeba oslovit více prodavačů, případně přidat jako přepážky instruktory na nějakých místech. S touto variantou se dá hrát i tak, bez oslovování jakýchkoli lidí, jen to už pak ztratí atmosféru.

Je třeba připravit dvě sady propustek (pro dvě družstva). Pokud je družstev více, je možno připravit více tras, náročnost přípravy pak samozřejmě stoupá. Propustky pro družstva se mohou oddělit barevně (např. modré družstvo a zelené družstvo - modré a zelené propustky), nebo nemusí, potom je hra více "crazy" (můžeme přidat i jiné názvy propustek - příklad sledu: zelená propustka A38, růžová propustka C19, modrý formulář Z99, růžová propustka A01, hnědý formulář M54). Stále je ale důležité připravit dvě rozdílné sady pro obě družstva.

Příjemné zatmění rozumu!
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!