Na začátku hry si všichni stoupnou ke zdi a někdo, kdo není hráčem (třeba vedoucí), vybere upíra, tak, aby o tom věděl jen upír. Poté se zhasne a je 10 sekund rozchod po místnosti, kdy se všichni snaží schovat před upírem.
Pak vybírač řekne "HRA!" a upírův lov začíná. Cílem je každé kolo vyřadit co nejvíc lidí tím, že je zmáčkne v rameni. Kousnutý hráč si bezzvučně lehne na zem a je z něj mrtvola. Když někdo najde mrtvolu, zakřičí "MRTVOLA!" a vybírač rozsvítí. Pak musí přeživší hlasovat o to, kdo je upír.
Toho, který dostane nejvíc hlasů, oběsí, a je z něj také mrtvola. Pokud to byl člověk, tak se (bez něj a ostatních mrtvol) hraje další kolo. Pokud to byl upír, tak hra končí a lidi vyhráli.
Hra končí když vyhraje upír (všichni lidi jsou mrtví) anebo vyhrajou lidi (upír je mrtev).
V případě nerozhodného hlasováni (hlavně se to stává, když jsou už jen dva hráči) se nic neděje. Žádná mrtvola.
Vybírač by měl většinu hry být mimo místnost a dovnitř jít pouze aby rozhodl hlasování, rozsvítil a zhasnul.