Hra se hodí jako součást většího celku, např. celotáborovky a nemusí to být nutně s pojeno s detektivním případem.
Hráči (oddíly) dostanou za úkol zjistit informace k nějakému konkrétnímů případu. Prostředí hry by mělá být alespoň větší vesnice, kterou hráči dobře znají. V tomto prostředí se budou pohybovat figuranti zvlášť označení, aby je hráči rozpoznali. Pouze těch se budou ptát. Na co se mají ptát záleží na povaze případu, který musejí vyřešit. Jak se budou ptát, jaký zvolý přístup je čistě na nich. A co se dozvědí? Někteří figuranti nevědí nic, někteří zatajují a je potřeba je přimět tvrdším slovem nebo malým úplatkem a jiní mluví ihned a ochotně a třeba i příliš. Figuranti si předem vylosují jak se mají chovat a co mají říkat, aby to nezapomněli a hráče zbytečně nemátli. Mohou svůj výstup i zdramatizovat útěkem nebo potyčkou (pronásledovačka a přestřelka), ale ať to má hlavu a patu. O to v podstatě i ve výsledku jde. Informace, které dají hráči dokupy musejí mít logiku a oni musejí rozpoznat ty, které je posunou dále.
Příklad: Táborovka byla na motivy Sherlocka Holmese. V okolí docházelo k záhadným zmizením a také došlo k vraždě starosty obce. Oddíly (detektivní skupiny) dostali úkol poptat se ve vsi zdali obyvatelé neviděli něco podezřelého, nevědí něco o únosech a co mohou říci o zavražděném atp.