Na louce či případně v jiném členitějším terénu si vyznačíme pomocí krepáku či provázků okruh v délce cca 50 – 100 m (dle počtu hráčů, zdatnosti účastníků a počtu organizátorů). Vyznačíme rovněž odbočku pro boxy a jedno až dvě místa obnovení.
Pro hráče si přichystáme závodnické propriety – přilby, kombinézy, kožené rukavice apod.
Hráče rozdělíme na týmy do dvojic či trojic. Hráči mají za úkol v týmech systémem start – cíl proběhnout předem daný počet okruhů (opět dle zdatnosti hráčů). Hráči absolvují závod v závodnickém oblečení. Hráči se mohou v rámci týmu v průběhu hry střídat v běhu zajetím do boxů. Při vystřídání se musí převléct do závodnického oblečení.
Dále si připravíme z kartonu či jiného vhodného materiálu bonusy a postihy v podobě různých předmětů. Ty organizátoři průběžně umisťují na závodní dráhu. Hráč, který běží kolem, jej může sebrat a využít. U postihu stačí dotknout se jím jiného hráče. Bonus použije hráč pro sebe (ale musí jej využít hned, jak jej sebere). Po té předmět zahodí mimo dráhu, aby jej mohli organizátoři opět zrecyklovat.
Příklady postihů a bonusů
Hřebík – defekt, zajeď do boxů a vystřídej se s následujícím hráčem ze svého týmu (postih).
Raketa – byl jsi sestřelen z dráhy. Běž na nejbližší místo obnovení proti směru závodu (postih).
Teleport – běž na nejbližší místo obnovení po směru závodu, cestu si můžeš zkrátit mimo dráhu, pak pokračuj dál (bonus).
Kotva – počítej nahlas do pěti a u toho stůj na místě (postih).
Olejová skvrna – dostals smyk, proto musíš až do konce tohoto kola běžet od mantinelu k mantinelu (postih).
Majáček – až do konce kola drž majáček nad hlavou, nikdo tě nesmí předjet (bonus).
Potřeby: krepák, kolíky, karton, tempery či fixy, závodnické obleky (přilby, rukavice, kombinézy, sluneční brýle)