Uteč ze skladiště skákáním z jedné bedny na druhou.
Hra volně motivována na film Indiana Jones a království křišťálové lebky, na jednu z úvodních scén, kdy Indi utíká ze skladiště plného Rusů...
Herní území představuje rozlehlé skladiště, kdy úkolem hráčů je dostat se
z bodu A do bodu B. Není podstatné, zda jsou body u sebe nebo daleko od sebe, podstatné je, aby byla vytvořena pouze jedna průchozí cesta.
Příprava hry:
Přes herní prostor je nutno imaginárně položit šachovnici (jak velkou je čistě na organizátorovi - my jsme hráli s velikostí 6x6). Ta budou v prostoru znázorněna barevnými papíry s nápisy, které jsou umístěny na jednotlivých imaginárních čtvercích.
Pro pochopení hry je podstatné pochopení principu značení. Každá karta se skládá ze dvou údajů v jedné barvě:
1) Číslo uprostřed znázorňuje výšku bedny.
2) Číslo vpravo nahoře představuje pořadí v jednotlivé řadě (resp. číslo sloupce).
3) Barva pak odlišuje jednotlivé řady od jiných.
V našem případě pak jsou řádky značeny stejnou barvou a sloupce značeny stejným pořadovým číslem. Tyto karty je pak nutno umístit do prostoru dle toho, jak byla proložena imaginární šachovnice.
Pro každou skupinu, která se hry účastní, je dále nutno připravit malou šachovnici, na kterou bude značit výšky beden (viz. dále). Je vhodné a pěkné, pokud se podaří nalézt nějaké předměty (krychličky, kolečka...), které účastníci budou skládat na sebe a vytvoří se tak prostorová verze skladiště (v případě nepřítomnosti tohoto materiálu lze dané výšky beden do šachovnice vpisovat).
Princip hry:
Papíry na jednotlivých místech nám sdělují 3 věci (jak bylo zmíněno výše - barvu řádku, číslo sloupce a výšku bedny). Pokud účastníci pochopí tento princip, pochopí celou hru.
Úkolem hráčů je projít z bodu A do bodu B, kdy cestu mezi nimi musí překonat po různě vysokých bednách.
Pohyb v herním prostoru je následující:
- hráči
začínají na bodě "A" a končí na bodě "B", jež představují předem určená místa na šachovnici.
- hráči se mohou pohybovat pouze
vertikálně nebo horizontálně. Jakýkoliv jiný pohyb je zakázaný.
Hráči tedy mohou buď:
1)
přejít o jeden sloupec ve stejné barvě (červená 1 na červená 2)
2)
přejít o jeden řádek na jinou barvu (zelená 4 na modrá 4)
- Při pohybu ve skladišti
hráči musí zohledňovat i výši beden, jelikož se
smí pohybovat pouze na bedny, které jsou:
1)
stejně vysoké
2)
o jedna vyšší než je bedna na které se nacházejí
3)
o jedna nižší než je bedna na které se nacházejí
- hráči předem neví, kde se jak vysoká bedna nachází - při průběhu hry tedy budou postupně objevovat i bedny, na které nemohou vstoupit, není však zakázáno si poznačit, jaká bedna na daném místě je!
Při každém neúspěšném pokusu se musí skupina vrátit na předchozí stanoviště.
-
Po objevení 5ti beden se skupina musí vrátit na shromaždiště a zaznačit skladiště do připravené šachovnice. Cestu poté pokračuje z místa, kde byla naposled.
Vyhrává skupina, která jako první objeví správnou cestu skrze skladiště / bude ji mít i fyzicky absolvovanou.