V členitém lesním terénu je určena lovecká základna, místo, kam se nosí úlovky a odkud se vyráží na lov, tady sedí jeden organizátor a zapisuje body a vydává “šípy“.
Cca 500m od základny je vyznačen lovecký prostor o průměru cca 100m (je dobré když se lovecký prostor nějak liší od okolí, když to terén neumožňuje vyznačí se fáborky), v něm jsou poschovávány kartičky zvířat, každá má svojí bodovou hodnotu od 0 do 5b.
Prostor mezi (všude kolem) loveckou základnou a loveckým prostorem je území Bafallo Billa, tady se pohybuje jeden nebo více organizátorů (podle terénu a počtu hráčů, můžou to být taky zkušenější účastníci).
Hráči vyráží na lov vyzbrojeni "šípy" (klacíky s ostrouhanou špičkou, je možné použít i cokoli jiného, jde o to aby hráč něco nesl, co mu bude zabaveno, bude-li chycen). Musí se proplížit územím Bafallo Billa a v loveckém prostoru najít kartičku zvířete a s tou se vrátit na základnu. Pokud Bafallo Bill někoho vidí, řekne jeho jméno a hráč musí odevzdat šíp (a má-li ji i kartičku) a jít pro nový.
Bafallo může chytat jen ve svém prostoru, hráči jsou tak před ním na základně a v loveckém prostoru chráněni. Není jeho cílem všechny pochytat, ale být ostražitý na tolik, aby si všichni dobře zahráli, nemělo by to být snadné se proplížit, ale ani nemožné.
Hráč, který v daném čase (cca 1h) získá nejvíc bodů za zvířata vyhrává.