...aneb jak je obtížné poslepu chůzí opsat čtverec
Pravidla
Hráči zavážeme oči šátkem a posadíme ho na židli. Prostor kolem židle by měl být (alespoň v případě že hrajou vlčata či světlundy) volný. Hráč má za úkol vstát, jít 20 kroků dopředu, pak se otočit doleva a ujít 20 kroků, pak se opět otočit doleva a ujít dalších dvacet kroků a naposledy se otočit doleva a ujít posledních 20 kroků (stručně řečeno má jít podél hranice myšleného čtverce). Po posledních 20ti krocích si opět sedne, ovšem jestli si sedne zpět na židli, to záleží pouze na jeho schopnostech... Počet kroků můžeme měnit v závislosti na podmínkách a věku hráčů. Nakonec vyhrává ten kdo si sedne, popřípadě ten, kdo se dostane nejblíže židli. V případě že je hráčů hodně, není nic jednoduššího, než vzít dalších pár židlí a pustit na trasu víc "slepců" najednou:)