Základem hry je mít vyhlédnutý dobrý dům nebo komplex domů či areál, který je celistvý (nemá přerušení mezi domy) a je kolem něho něco, kde se dá schovávat. (My tam máme různé keře apod.). Měl by mít na obvod tak 200 - 300 metrů.
Cílem hráčů je dům oběhnout co nejvíckrát, což ale není úplně jednoduché, protože vedoucí chodí v určité vzdálenosti od domu a zapisuje si, kolikrát koho viděl. Hráči se mohou libovolně schovávat, ale vedoucí za nimi do jejich "schovek" nesmí chodit, chodí vždy v pevné vzdálenosti od domu.
Je také dobré udělat nějaké ohraničení (alespoň pomyslné) kam už hráči od domu nesmí (např. 10 metrů od domu).
Na konci hry vedoucí svolá hráče, kteří mu řeknou, kolikrát oběhli, ten od toho odečte kolikrát je viděl a dostane výsledné číslo, které je počtem bodů, kdo má nejvíc bodů, vyhrává. (Může se stát, že mají všichni méně než nulu.)
Varianta pro starší hráče
Vedoucí může zabloudit i kamkoli do schovek hráčů, nesmí se k nim však přibližovat blíže jak 1 metr. Když je nepozná, má smůlu a musí jít dál.