Hra má 3 fáze a ačkoli cíl je jednoduchý, vysvětlovat pravidla vedoucím chce trpělivost ;).
Prvotní legenda: Z kouzelného kufru uteklo 16 zvířat, která málokdo viděl. Vaším úkolem je zvířata najít, pojmenovat, zjistit kde žijí a vrátit je do jejich přirozeného prostředí.
Fáze I. - najdi zvířata Pro vedoucí: vytisknout obrázky zvířat na barevné papíry (barev tolik, kolik je skupin), rozvěsit 14 zvířat pro každou skupinu v terénu. Dvě zvířata (Hrabáka a Hipogryfa) hrají vedoucí a je přesný postup toho, jak je mohou chytit. Napsat vzkaz na druhou stranu zvířat.
Pro děti: děcka hledají na území obrázky zvířat - 14 jich najdou v terénu, dva jsou speciální
a) Hrabák - hrabáka přilákáte na lesklé věci -> děcka musí někde vydělat peníze a šperky (stanoviště na kterém je vydělají za nějaký úkol - 15x oběhnout hřiště, apod). Jakmile budou mít peníze a šperky, najdou vedoucího představujícího hrabáka a vymění s ním peníze/šperky za obrázek.
b) Hipogryf - toho nalákáte na fretky -> Každé dítě z týmu, musí získat fretku (krepák/šátek), a to tak, že najdou jejich noru. Nora může být také někde schovaná nebo ji může představovat vedoucí, který má krepáky na sobě a děti je z něj strhávají (něco jako kohoutí ocasy). Získají-li děti fretky, najdou vedoucího představujícího hipogryfa a vymění s ním fretky za obrázek.
Jakmile budou mít děcka všechny obrázky přečtou si na jejich druhé straně vzkaz: Musíte zvířata pojmenovat a zjistit, ve které zemi žijí. Zjistíte to v atlase Fantastických zvířat, který najdete v _____________ . Jméno a zemi napište na obrázek zvířete.
Fáze II. - pojmenuj a najdi, kde žijí Děcka na určeném místě najdou atlas FZ. V příloze ho máte mnou upravený, ale pokud hrajete s teenagery, klidně použijte originál od J.K.Rowling. Musí podle popisu poznat zvířata na obrázcích. Na ty pak napíší jméno a zemi, odkud zvíře pochází. Jakmile mají všechny, dostanou pasy (papír s názvy zemí a místem pro podpis úředníka).
Fáze III. - vrať je kam patří Abyste mohli vrátit zvířata do jejich zemí, potřebujete víza. Víza se získávají u úředníků. Tady je to na vás, podle toho, kolik máte vedoucích. Zemí je 9, takže můžete mít 9 nebo méně stanovišť. Za splnění úkolu na každém z nich, získávají VÍZUM (váš podpis) do jedné země.
Úkoly si vymyslete podle věku dětí a počasí. My měli: přebírání perliček, stavba parníku z papíru, vyšlapání tribuny, předávání pinpongového míčku na lžících, nošení objemu písku v kávových odměrkách z bodu A do B, vylézt na strom, seskládat skládačku, apod.
Vrácení zvířat: Jakmile budou mít podepsané vízum (ať už jedno nebo všechna) - mohou jít na místo (letiště), odkud budou zvířata vracet. Na území jsou misky s názvy 9 zemí. Do těchto misek dají obrázky zvířat (pokud možno správně). Mohou však zvířata vrátit pouze do té země, kam mají vízum.
Hra končí, když má tým vrácená všechna zvířata.
BODY: boduje se rychlost a přesnost. Za každé správně určené jméno, místo a umístění do správné země. Komu se chce, může ještě bodovat stanoviště k vízům.
Potřeby: obrázky FZ, Atlas FZ, krepák/šátky, psací potřeby, potřeby k minihrám na stanovištích