Jak nechat účastníky tábora na jeden den pocítit atmosféru mysteriózního sci-fi, popřípadě dobrodružné, ale riskantní špionáže.
Pravidla
Legenda Svět se kazí, konzumní společnost přichází o svou duši, aspoň tak se na to dívají mnohé vysoko postavené osobnosti církve. Světců, kteří by lidem ukázali, jak žít, se však bohužel nedostává, a tak nezbývá než dát dohromady mozky celého křesťanského světa a v tajnosti si vyrobit vlastní světce. Nic se však nedokáže utajit dokonale a do přísně střežených bunkrů se pokusí proniknout vlezlí novináři. Celá hra vychází ze stejnojmenné povídky, viz http://www.mamtalent.cz/software-svatosti.phtml?program=1&ma__0__id_b=23163.
Podstata Hráči se na jeden den stanou buď výzkumníky nebo novináři. Vylosují si roli a spolu s ní obdrží i úkoly, za jejichž splnění budou po ukončení hry odměněni body. Následný táborový den bude tak normální, jak jen to hra dovolí.
Příprava Hráči si vylosují role. Následně je někde na kraj tábora umístěna centrála výzkumu, tedy velká tabule (může být představována několika prkny položenými vedle sebe na zem), důležité je, aby byla dobře viditelná i odjinud než jen z tábora. Nemusí být na škodu umístit někam do rádia reproduktor a pouštět do něj hučení navozující technickou atmosféru.
Role a jejich úkoly Výzkumný tým 1* Manažer: Jeho úkolem je řídit výzkumníky a zajistit, aby se neflákali. Večer dostává dva body za každého dalšího člena týmu, který obdrží dva a více bodů (při větším počtu hráčů se tato sazba snižuje na 1 bod).
1-2* Filosof: Pro vytvoření světce je potřeba nejprve definovat svatost a to pomocí Skriptu. Tento skript je však po částech v rukách vedoucích. Chce-li filosof, aby mu byl řádek skriptu předán, musí uhodnout hádanku, jíž mu vedoucí položí. Na rozmyšlení má čas do konce hry. Získané řádky přidělává na tabuli v centrále. Při vyhodnocení dostane bod za každé tři získané řádky skriptu.
1-2*Psycholog: Do večera má psycholog čas, aby vymyslel ke každému písmenu abecedy jednu až dvě ctnosti na něj začínající, ctnosti píše na papír, maximálně čtyři na jeden, po zaplnění papír přibíjí na tabuli. Na konci dostává bod za každé čtyři vymyšlené ctnosti.
1-2*Nanotechnici: Na začátku dostanou kus polystyrenu a do večera z něj mají vydlabat co nejvíce srdcí. Po dokončení srdce své výtvory donesou do centrály, večer vedoucí posoudí, které výtvory opravdu vypadají jako srdce a za ty hráčům udělí bod.
Ostraha 1*Inkvizitor: Jeho úkolem je odhalit zrádce mezi výzkumníky. Své tipy hlásí příslušnému vedoucímu. Podle počtu hráčů má jeden, nebo dva pokusy, za každý špatný dostává jeden záporný bod. Naopak každý kladný bod dostává za každého bezpečáka, který chytí novináře. Odhalí-li zrádce, tento počet se mu čtyřnásobí.
3-6*Bezpečák: Obchází tábor a dávají pozor na novináře, jsou ozbrojeni papírovými míčky a v případě odhalení jimi mohou vetřelce zasáhnout, selžou-li ve střelbě, mohou je samozřejmě také chytit ručně. Na konci dostávají bod za každého na konci hry chyceného novináře, tento počet se dvojnásobí za každého, který byl chycen právě jimi.
Sabotéři 3-6* Novinář: Je vybaven zařízením schopným fotit a jídlem na celý den. Pohybuje se v bezprostřední blízkosti tábora a snaží se dokumentovat dění v něm. Dostává bod za každou z následujících situací, kterou dokáže vyfotit:
a) manažera organizujícího výzkumníky
b) bezpečáka, který ho pronásleduje
c) psychologa zapisujícího ctnosti
d) dumajícího filosofa
e) dlabajícího nanotechnika
Počet takto získaných bodů se zdvojnásobí, pokud pořídí detailní záběr cedule v centrále. Dále pak dostane dva bonusové body, pokud zůstane nechycen. Poté co je zadržen bezpečáky, již dále nehraje, nicméně o do té doby vyfocené fotky nepřichází a dostane za ně body.
1*Zrádce: Tajná role, oficielně je člen výzkumného týmu. Nezískává body za plnění úkolů své oficielní role, ale za každou relevantní fotku novináře (tedy na konci odměněnou bodem) na níž vystupuje, z toho důvodu by měl usilovat o navigaci novinářů. Sám se s nimi má příležitost ještě před hrou seznámit. Fotky pořízené po jeho odhalení inkvizitorem mu již body nepřidávají.
Vyhodnocení Hraje se od budíčku (novináři si holt přivstanou) do večerního nástupu. V následujícím čase vedoucí odmění hráče body a vítězi předají cenu. Hlavní je ale užít si výzkumnickou atmosféru.