Entí shromáždění

Oblíbené hry, osobní poznámky a seznamy jsou funkce pro přihlášené uživatele.
Přihlaš se nebo si založ nový účet.

Věk hráčů: Mladší děti, Starší děti
Počet hráčů: 8 až 40
Délka: Do 111 minut
Příprava: Snadná
Zapsáno: 21. 7. 2021 v 12.08
 
Komunikační roleplay hra na motivy pána prstenů. Po dlouhé době bylo svoláno obrovské entí shromáždění, kde se bude rozhodovat, zda enti půjdou do války. Naším úkolem je přesvědčit enty, aby se rozhodli správně :D a získat jich co nejvíce na naší stranu.

Pravidla

Legenda
Nacházíme se ve starém hvozdu Fangorn, kde žijí enti (oživlé stromy). Náš cíl je přesvědčit enty, aby s námi vyrazily do války proti Sarumanovi bílému, který se ukrývá v pevnosti zvané železný pas, na jehož dobytí nemáme momentálně dost sil. Je svoláno obrovské shromáždění, kam dorazí enti z celého hvozdu a je potřeba dostat jich co nejvíce na naši stranu. (Pro neznalce pána prstenů je zde video na scénu z filmu: )

Pravidla
Děti se rozdělí do skupin či na jednotlivce tak, aby jich bylo přibližně tolik, kolik je entů. Cílem každé skupiny, je přesvědčit co nejvíce entů, aby se k nim přidalo a bojovalo s nimi. Každý ent může být přesvědčen více skupinami (To sice moc příběhově nedává smysl, když jsou všichni spolu, ale zlepší to hratelnost). Pokud se skupině enta podaří přesvědčit, aby šel do boje, dostanou od něj symbolickou věc, tzv. token. Každý ent má rozdílný token. Která skupina bude mít nejvíce tokenů, vyhrává.
Problém je v tom, že každý ent má jistou komunikační či psychickou poruchu, a tak je těžší se s ním domluvit (pomalý, nedoslýchavý, ustrašený, ...). Můžete si vymyslet svoje, ty kterém jsem použil já najdete v přiloženém dokumentu. Enti jsou velice pyšní a urážlivý, pokud má ent pocit, že s ním není jednáno s dostatečnou úctou nebo se kvůli něčemu rozzlobí, může poslat skupinu pryč a bude s ní mluvit, až vychladne (třeba 5 min).
Další ztížení je, že skupiny neví, který vedoucí ztvárňuje jakého enta. Vědí jména jednotlivých entů, jejich poruchy, ale neví, který ent je který. Musí zkoušet všechny možné kombinace. Kdy ent bude přesvědčen jsem nechal na jednotlivých vedoucích jako součást roleplaye. Rozhodně pomůže, když děti zmíní že Saruman vypaluje lesy nebo podobné informace. Každý ent může být jinak těžký na získaní, ale obtížnost by měla být stejná pro všechny skupiny.

Příprava
Před hrou je potřeba vymezit herní území. Silně doporučuji, aby se hra odehrávala v lese, má pak lepší atmosféru, ale není to nutné. Velikost herního území by měla být taková, aby jednotlivý enti byly vzdáleni dostatečně od sebe a nerušili se při povídání se skupinami. Zároveň by nemělo být území příliš velké, mělo by být možné všechny enty bez problému najít.
Dále je potřeba jednotlivým vedoucím přiřadit jednotlivé enty. Dále si každý vedoucí musí sehnat token, který bude dávat skupinám po přesvědčení. Někde na začátku herní plochy je potřeba rozmístit popisy jednotlivých entů viz přiložený soubor. Děti se mohou na jednotlivé popisy kdykoli podívat.

Závěr
Hra vypadá velice jednoduše, ale u nás měla úspěch. Je to ideální program pro nějaké fyzicky náročné aktivitě, u kterého si mohou táborníci odpočinout. Užily si jí jak děti, tak vedoucí, protože oproti bezmyšlenkovitému chytání dětí se zde hraním role mohou vyřádit. Úspěch hry závisí na tom, jak vedoucí enty ztvární, proto věnujte dostatek času roleplay přípravě.

Soubor s popisy entů: https://drive.google.com/file/d/1jpkp2lEdtdAhTreZdTXWp_JH7tpJqjC_/view?usp=sharing
Potřeby: Dost vedoucích, které budou ztvárňovat enty, vhodné na tábor, kde je jich dostatek.
Hru přidal: Býložravec
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!