Helldays

Hru přidal: Fugas
Zdroj nebo autor: invence 18.smečky
Zapsáno: 6. 9. 2007 v 16.56
Zhléhnuto: 32575 krát (10 denně)
Parametry: Do terénu, S násilnými prvky, Zážitková / inscenační
Potřeby: žádné
Noční můra roverů se stává realitou... hra na stmelení týmu a dotyk psychického i fyzického dna

Pravidla

Chtějí si vaši roveři sáhnout na dno svých sil? Chcete z nich vytvořit jednolitou partu? Umějí ale také zapásit sami se sebou? Helldays jsou dobrou příležitostí.

Nejdříve se v dostatečném předstihu účastníků zeptejte, jak by si představovali takový pekelný den, sami vám dají nápady a pak vás nebudou obviňovat ze sviňáren. Pro nezavedené kolektivy doporučuji účast dobrovolnou, jinak hra ztrácí smysl. Pro utužení party naopak účast povinnou.

BUZERAČNÍ FÁZE
Nezbytností je několik osob, které se budou během dnů střídat, aby účastníci měli vždy před očima svěží osobu. Brzy ráno, nebo spíše v noci, je někdo dost drsně vzbudí kopáním do stanu, sirénou a řvaním.

Odejměte jim jména a oslovujte je jen čísly. Vždy a všude se musí hlásit a všechny vedoucí či instruktory musí oslovovat "pane". Když nejsou kompletní (někdo chybí, např. jde na záchod, zavazuje si tkaničky...), ostatní musí skákat na místě. Principem je, že za každou drobnou úlevu jedince musí pykat zbytek skupiny.

Nejprve si sbalí všechny věci, které potřebují na 4 dny. Jakmile si je sbalí, nechte je jít spát. Za hodinu opět budíček. Následuje tak hodinka cvičení - běhání, plavání v oblečení, kliky, dřepy, skoky, pochody apod.
Pak je zas nechte na chvíli spát.

Po hodině spánku opět budíček. Jede se celé nanovo a zapojujeme spíše dynamické věci typu běh lesem apod.
Teď jim také přidělte nového kamaráda, kterého pojmenujte. V našem případě to byl pan Benda, velká vojenská bedna plná zbytečných, ale těžkých krámů, kterou museli brát všude s sebou. Takový běh do kopce s panem Bendou...

Poté je nechte se všemi svými věcmi i kamarádem naskládat se do jediného stanu, ať se tam vyspí - nikdo nesmí spát venku. 9 lidí zvládne 2x2 metry i s věcmi - jde to.

Ráno budíček a další část. Na sobě mohou mít jen 14 kusů věcí (tkaničky, vložka a bota = 3). Běžte se proběhnout (kamaráda s sebou), dávejte jim úkoly a postupně jim věci ubírejte až ke kritickým 10. Věci navíc nosí s sebou v bedně. Zařazujeme věci jako kreslení abecedy ve vzduchu nohama, které se nesmí dotknout země apod. Opět princip kolektivního trestu, někdo neudělá = všichni znovu. Nesmí být přestávky.

Tady končí buzerace. Celé to musí vést instruktoři, ke kterým mají účastníci respekt a které poslechnou, když budou řvát. Nastává jídlo, který jim připravte ze zbytků v kuchyni a okolních rostlin, nebojte se, sní to. Doplňujte ale pití celou dobu.

Nyní se objevuje nový prvek - gong. Kdokoliv po cestě může celý Hellday vzdát - udeří do gongu, sundá boty, dostane na místě jídlo a jde do tábora. Zbytek skupiny pak bude za jeho slabost nějak potrestán. U nás nikdo neskončil a pokud vše probíhá dobře, neměl by ani u vás.

Na další procházku už s nimi běží vždy jeden z instruktorů a dělá vše s nimi, ačkoliv se může vystřídat s jiným. U nás běželi potokem, přenášeli se potokem, chtěli i klikovat v potoce, klusali za autem, ve kterém se vezli instruktoři (až na toho jednoho, který byl právě s účastníky), ze kterého hrála muzika a ven byl provokativně vystrčen gong. Po cestě zpátky do tábora, když jsou vyřízení, tak s nimi začněte předřvávat nějaká hesla, která se k nim vztahují, á la US Army, nebo jen tak tleskat do rytmu tak, že ostatní opakují. Chytne je to.

TÝMOVÁ PRÁCE
Pak je čas na oběd.
Po něm dostanou hodinu a půl odpočinek (což je ještě více pošle do kytek).

Řekněte jim, ať si mezi sebou vyberou jednoho dobrovolníka. Ten se pak uvelebí na nosítka a ostatní ho ponesou daleko, v našem případě do Potštejna Modlivým dolem, což je obrovský krpál dolů. Tato osoba nesmí celou cestu sesednout ani ses někým vyměnit. Proto s nimi opět někoho pošlete, aby jim také pomohl. Na cestu jim dejte povinně 12 litrů vody v několika (tak třech) velkých nádobách, předem oznamte, že v jedné z nich (nevědí, ve které) je ve vodě rozpuštěné projímadlo. Ve skutečnosti není pochopitelně v žádné...

Až dojdete do cíle, tak tři čtvrtiny zbývající vody vylijte na zem. A místo ní dostanou novou přítelkyni - Gábinu. To je kláda, kterou ponesou všichni zpátky, a nejlépe tak, že z ní nesmí nikdo sundat ruce. Po návratu do tábora jim dejte klasické táborové práce a zadejte jeden velký úkol, např. připravení táborového ohně do hodiny a půl - z Gábiny. Sem patří malinká večeře.

KDO ODPADNE ?
Poslední fází dne je prostě znějící FOŠNA. Zatlučte do země několik kůlků, na ně přitlučte tak 30 cm nad zem prkno tak, aby na něm bylo jednoduché a pohodlné stát. Řekněte všem účastníkům, že zde končí týmová spolupráce a jedou každý sám za sebe. Stoupnou si na prkno a musí jeden druhého psychicky zdeptat tak, aby slezl.

Kdo zůstává na fošně poslední, vyhrál.

Celou dobu nesmí jíst ani pít, spát mohou ve stoje, každý má maximálně 10 minut možného sezení na fošně. Osvědčilo se nám tam s nimi celou dobu být a lákat je na jídlo (tento den obzvláště dobré), slibovat jim věci za skončení, pokoušet je apod. Pod neustálým psychickým nátlakem to kluci vydrželi 6 hodin asi do půl jedné v noci. Nikdo nesmí jít spát (neměl by), dokud není jasný vítěz, aby tak umocnil atmosféru.

Cena pro vítěze je už jen symbolická. Je to hlavně vítězství sama nad sebou.

Upozornění pro všechny zapálené a mírumilovné ochránce práv a bezpečnosti malých dětí:
Tato aktivita je zamýšlena pro dobrovolně zúčastněné lidi ve věku cca 15 - 18 let, nikoliv pro děti nebo jako bod programu povinný pro každého.
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!