Připravte si tolik seznamů otázek, kolik je hráčů. V každém seznamu by měly být jiné otázky, ale srovnatelně těžké. Otázky každého seznamu uspořádejte od nejjednodušší po nejsložitější. Ke každé otázce vymyslete 4 varianty odpovědí, z nichž jen jedna bude jednoznačně správná.
Otázky pak postupně pokládejte soutěžícímu, který sedí v „horkém křesle“. Na rozmyšlenou mu nechte vždy maximálně dvě minuty.
Každý hráč může v průběhu hry využít 3 nápovědy (každou jen jednou):
Nápověda publika = hráči, kteří zrovna nejsou v „horkém křesle“ napíší na papírky (samostatně) odpověď, o které se domnívají, že je správná. Moderátor (organizátor hry) odpovědi sečte a výsledek sdělí soutěžícímu. Ten se jím může a nemusí řídit.
Padesát na padesát = moderátor škrtne dvě odpovědi, takže zbude jedna správná a jedna špatná.
Přítel v publiku = soutěžící si mezi diváky (ostatními hráči) vybere jednoho, o kom si myslí, že by mohl znát správnou odpověď. Má 20 sekund na to, aby ho oslovil, požádal o radu a dotyčný aby se mu pokusil odpovědět.
Vítězí ten, kdo se probojuje přes nejvíce otázek. Výkony pak přepočítejte na bonbóny nebo jinou odměnu.
Do „horkého křesla“ nastupují hráči v pořadí, které bylo určeno „rozstřelovým úkolem“ – např. napsat skautský zákon. Kdo to zvládnul nejrychleji, jde jako první atd.
Pro každého hráče si připravte takové otázky, aby odpovídaly tomu, kolik toho má dotyčný splněného ve Stezce, které má odborky, v čem je dobrý a co mu nejde apod.
Potřeby: seznamy otázek a odpovědí pro organizátora + lístky s jednotlivými otázkami a odpověďmi pro soutěžící