Stvořitelovi se rozsypala zvířátka po lese, pomůžete mu najít jejich podstatu a zachránit tak stvoření?
Pravidla
Průběh hry
Jsou 3-5 stanovišť a na každé je vedoucí s lístečkem a kostkou. Dítě přiběhne a hodí kostkou a padne mu zvíře a dostane určitý počet bodů se kterými musí dorazit do domečku konkrétním způsobem. Po cestě jej může chytit měňavec, který zvíře promění na jiné zvíře a sebere dítěti body. Lístečků se zvířaty je potřeba mít víc aby se mohla stanoviště měnit obsahem (cca po 10 - 20 minutách)
Hra končí po vybrání všech stanovišť od bodů nebo po vyčerpání dětí
Cíl hry: Naučit děti, jak je to těžké být jiným živočichem než moudrým člověkem a unavit je
Příklad lístečku
1. Netopýr - náhodně lítá po lese a snaží se trefit domeček, body 4
2. Lev - řve a naparuje se, body 3
3. Hlemýžď - plazí se po zeleni, body 5
4. Pes - pokaždé když potká strom, zeď, pařez označkuje, body 5
5. Ovád - přiletí k nejbližšímu zvířátku a otravuje ho až do domečku, body odevzdá tam, body 1
6. Pokračuj na jiné stanoviště
1. Klíště - přisaje se na nejbližší zviřátko a dojde s ním do domečku, body odevzdá tam, body 1
2. Želva - chodí velmi pomalu, po čtyřech body 5
3. Páv - Zkřéče, toho nikdo nechytí, utíká - bodů 6 (žolík)
4. Ryba - ve volné přírodě se plácá až do domečku, jinak plave bodů 5
5. Pokračuj na jiné stanoviště
6. Liška - musí si dát placáka se slepicí a pak může do domečku bodů 4
1. Slepice - musí si dát placáka s liškou, pak může do domečku bodů 4
2. Drak - Plive oheň a oblétává objekty bodů 3
3. Cvrček - Při cestě do domečku zpívá Bodů 2
4. Pokračuj na jiné stanoviště
5. Sova - Rozvážně máchá křídly a houká Bodů 2
6. Tasemnice - Musí najít druhý článek a společně pak běží do domečku bodů 1
.
.
.
Potřeby: Hrací kostky 3-5, Lístečky se zvířátky (o jeden víc než je stanovišť), body (korálky, kamínky...)