Běhací hra na hravé seznámení s rostlinami a jejich názvy + podpora týmové spolupráce
Pravidla
LEKTVARY
- rozvoj týmové spolupráce a komunikace
- hravé seznámení s rostlinami, jejich názvy/ vlastnostmi
I malé děti byly po hře schopny pojmenovat polovinu rostlin zpaměti ;)
Cíl hry: - uvařit všemožné lektvary => získat co nejvíce peněz
- vytvoření skupinkového “herbáře” (zůstane skupince k dispozici jak"učebnice")
Potřeba ke hře vytvořit: 1) Karta obrázku rostliny s pojmenováním (+ příp. popis/ zajímavosti)
2) Malé obrázky rostlin (bez informací)
3) Karty s návody lektvary*
*Obsahují:
- název lektvaru
- složení - cca 3-4 druhy ingrediencí a jejich počet potřebný k vytvoření lektvaru (Proti Strachu - 3x smrk/ 2x brusnice/ 6x konvalinka) - návody obsahují pouze názvy ingrediencí!!! - bodové ohodnocení (Proti Strachu - 7 bodů)
Příprava: Karty s názvy rostlin a návody na lektvary rozvěste po stromech různé po celé ploše hracího pole.
Malé obrázky rostlin bez informací rozházejte různé po zemi po celé hrací ploše (ideálně tak, aby nebyl jeden druh jen na jednom místě).
Každý tým:
- má domeček na kraji herního pole
- v domečku papír/ zápisník s tužkou (nesmí ho z domečku vynášet)
Tržiště (někde cca uprostřed pole)
- zde dečka odevzdávají hotové lektvary vedoucím a ti jim za ně zapíšou body
Průběh hry: - skupinky sbírají kartičky roslin (malé obrázky), aby z nich mohli tvořit lektvary
- taktéž hledají návody na lektvary, aby věděli, co mají sbírat a jaký lektvar chtějí tvořit
- problém je, že mnozí netuší, jak dané potřebné ingredience vypadají. Tzn. musí hledat i karty s názvy rostlin
- nic kromě malých obrázků nesbírají, ale co chtějí, si mohou zapsat v domečku
- jestliže už mají dostatek ingrediencí a ty správné ingredience, mohou z nich podle nějakého návodu vytvořit lektvar a dodnes ingredience na tržiště a nahlásit název lektvaru
- vedoucí jim zkontroluje, zda splňují požadavky na daný lektvar
- pokud je vše v pořádku, zapis skupince body (podle typu lektvaru)
* Hru je možné zpestřit o 1 vedoucí, který chytá málo se snažící hráče
- chytne je - chycený musí zvednout ruku a takto hned doběhnout do svého domečku (pokud měl u sebe kartičku, bude mu sebraná)
Konec hry: po vypršení časového limitu na hru
* pozn. doporučuji zkušební kolo - chvíli trvá než dečka pochytí, co se po nich chce a než přijdou na učiněnou strategii
Potřeby: Karty s obrázky a názvy roslin, kartičky obrázků roslin, karty s lektvary