Všechny děti sedí v kruhu. Každé dostane papír a tužku. Na papír napíše začátek věty, která popisuje nějaké agresivní chování, např.:
"Uhodil jsem ho..." "Hodil jsem kamenem..." "Řekla jsem jí, že je kráva..." atd.
Pak list přeloží, aby napsanou větu nebylo možné přečíst, a podá jej sousedovi v kruhu. Ten předcházející větu doplní větou začínající slovem "protože" a uvede nějakou obvyklou výmluvu. Např.:
"protože mi sebral tašku." "protože si začal." "protože mě pomlouvá."
Navíc připíše nový "agresivní" počátek věty, přehne lístek a pošle jej dál. Když jsou lístky zcela popsány, rozbalí se a přečtou. V diskusi se pak ozřejmí, jak často (i ve skutečnosti) se určité agresivní chování a jeho domnělé příčiny opakují a jak často se přitom jedná spíše a špatné návyky než o zdůvodněné výbuchy zlosti - a spíše o výmluvy než o skutečné příčiny.