Slovní hra, kde hráči přemýšlejí, co si s sebou mohou vzít na pustý ostrov, aby přežili a podle tajného klíče jim to vyjde nebo nevyjde.
Pravidla
Hráči mají za úkol přijít na to, co si s sebou mohou vzít na pustý ostrov, aby přežili... Vedoucí začne od sebe - řekne, co si on sám může vzít na pustý ostrov. Pak pokračují další hráči a snaží se uhodnout, co by si oni mohli vzít. Vedoucí komentuje: přežiješ/nepřežiješ.
Klíč spočívá v počátečních písmenech jména a příjmení - přežije pouze ten hráč, jehož "věci k přežítí" začínají na stejné písmeno, jako jejich jméno a příjmení. Jmenuje-li se tedy hráč kupříkladu Jaroslav Minář, přežije s jablkem a mlýnem, Jitkou a medem, ječmenem a mrazem... V každém kole musí hráč samozřejmě slova obměnit.
Někteří hráči objeví klíč hned, jiným to trvá celé věky - ti, co už ho znají, jej nesmí prozradit, mohou ale ostatním napovědět, s čím by přežili. Prohrává hráč, který na to nepřijde a nechá se podat.
Protože tuto hru lze hrát se stejnou skupinou podle tohoto klíče jen jednou, vymyslela jsem další klíče:
- podle počátečních písmen města a ulice, kde hráč bydlí
- podle poč. pís. barev oblečení, vlasů hráče...
- podle poč. pís. křestního jména hráčových sourozenců
- podle iniciál nejoblíbenějšího autora knih, herce, zpěvačky každého hráče
- podle počátečních písmen hráčovy oblíbené knihy, filmu
a mnoho dalších...
Jiná varianta (by Witko)
Kdo půjde s dědou na hady.
Vedoucí hry je dědečkem. Ptá se, kdo s ním půjde do lesa lovit hady. Každého zájemce se však ptá, co si vezme s sebou. Hráč odpoví a dědeček mu to schválí, nebo zamítne.