U všech tří her (jsou si velmi podobné) se hráči posadí tak, aby na sebe dobře viděli, nejlépe do kruhu.
Křížkem rovně Vedoucí hry všem oznámí, že každý hráč bude postupně říkat křížkem/rovně. Dále řekne, že je to určeno klíčem - úkolem hráčů je odhalit klíč.
Hráči tedy postupně tipují - křížkem nebo rovně. Vedoucí je opravuje podle klíče: tím je poloha nohou vůči sobě. Jsou buď zkřížené (křížkem) nebo jsou rovně. Během hry může několikrát polohu nohou změnit, nesmí to ale dělat příliš nápadně.
Hra končí, když už na to všichni přijdou.
Ke zmatení hráčů je možné použít tužku - různě ji obracíme a hráči si ze začátku myslí, že závisí na poloze tužky.
S a bez hra na zcela stejném principu. Zde je klíčem s a bez úsměvu - předáváme tužku s úsměvem nebo bez něj.
Obměna - s jídlem v puse nebo bez jídla v puse (může být také v ruce, pokud při hře nežvýkáme) - doporučuji hrát bez tužky :-)
S úsměvem a bez úsměvu, ale podle človeka před námi - toho, kterému předáváme tužku.
Tik a tak Stejně jako předchozí hry, ale s hodinkami na ruce (tik) či bez hodinek (tak). Nevýhoda - hodinky mohou být schovány pod rukávem, navíc v dnešní době už hodinky nenosí tolik lidí jako dříve, tudíž se může stát, že nikdo nebude mít hodinky a hra bude nepoužitelná. Také pokud hodinky během hry nesundáte, máte pořád tik- je to nápadnější než u předchozích her.