Všichni hráči se posadí do kroužku na turka. Ruce budou v této hře hrát důležitou roli.
Odpočítá se: "tři, čtyři" a všichni hráči začnou souběžně plácat vždy dvakrát do stehen a pak udělají dvakrát jednu ze tří následujících možností: 1) nabijí si "zbraň" (ukážou oběma rukama pomocí palců za sebe - jako když někomu držíte palce - tak jimi prostě jen ukážete za sebe - hlava je tak mezi ukazujícíma rukama) nebo
2) ochrání se "štítem" (zkříží ruce na prsa) nebo
3) na někoho "vystřelí" (ukážou na někoho - prostředníčkem, ukazováčkem popř. i palcem jako mířidlem) - musí být jasně poznat na koho ukazují.
Hra je tak tedy rozdělená na kola - dvakrát plácnutí do stehen a dvakrát udělaná jedna z výše uvedených možností, takže každé kolo má vlastně "4 doby", které se každé kolo opakují!
Aby mohl hráč na někoho vystřelit, musí si nejprve nabít svoji "zbraň". V dalším kole již může hráč na někoho vystřelit a ten pokud není chráněný štítem vypadává.
Aby se nemohl hráč pořád jen schovávat za štítem, tak pokud si některý z hráčů nabije 3x, tak svým "vylepšeným nábojem=střelou" prostřelí i štít.
Pokud někdo z hráčů vypadl, neznamená to, že celá hra začíná na novo. Takže pokud si někdo nabil a nebyl při tom zastřelen, tak i po vyřazení hráče v dalším kole může normálně střílet, ale to je myslím jasné.
Dodatky k zajímavým situacím: Pokud na sebe vystřelí dva hráči zároveň, tak vypadávají oba dva.
Pokud hráč na někoho vystřelí a zároveň je i on cílem výstřelu, tak se samozřejmě vyhodnotí oba výstřely - dotyčný vypadne a pokud i on někoho nechráněného zasáhl, tak ten též vypadává.
Může se stát, že v závěrečném duelu posledních dvou přeživších hráčů se nakonec oba hráči zastřelí navzájem, pak nevyhrává nikdo z nich (nebo oba dva - to je na vás).
Poznámky pod čarou: Logicky ze začátku v "prvním kole" budou všichni nabíjet, pak v dalším kole to již začne být odlišnější - někdo na někoho vystřelí, jiný se radši ochrání štítem a další si raději znovu nabije a přiblíží se tak "vylepšenému náboji".
Ze začátku (jako začátečníci) doporučuji po každém kole (až na první) vyhodnotit situaci, kdo byl zabit a vypadne tak ze hry. Také doporučuji jednoho "rozhodčího", který bude dbát na férovost a řešit případné neshody, může samozřejmě také hrát...
Jakmile hráčů ubude, přestřelka začne být mnohem rychlejší a začne rychle odsýpat. Hra tak získá ten pravý rychlý spád jako ve filmech :).
Když hru hraje do deseti lidí, tak se to ještě dá, ale pokud má hrát hru lidí více, začíná již být v celé hře zmatek, proto doporučuji hráče rozdělit třeba na dva samostatné hrací kroužky=bojiště.
Děcka hra dost bavila, tak můžete dát samozřejmě i více kol této hry, ale všeho s mírou! :)