Nemáš mnoho na výběr. Buď sám prohraješ, nebo dopomůžeš k výhře cizímu týmu.
Pravidla
Legenda Každý z nás dostal do života nějaké vlohy, které by měl zužitkovat ve prospěch svých bližních. Jedině tak dá svému bytí smysl. Vy, hráči, se nyní změníte v miniaturu lidské společnosti. Dostali jste své hřivny (viz podobenství o hřivnách) a pokud je promrháte stihne vás trest, avšak vyhrává ten nejbohatší.
Příprava Hráči se rozdělí do čtyř týmů pojmenovaných podle čtyř temperamentů (tj. flegmatiků, melancholiků, sangviniků a choleriků; nebo hráčů, strážců, koumáků a snílků). Každý tým obdrží své ohraničené stanoviště v rohu herního pole (cca 200m * 200m), na němž bude mít dva kotlíky. Jeden prázdný a jeden obsahující sto hřiven (počet se dá upravit podle velikosti týmu, stovka odpovídala týmům o sedmi lidech), neboli kartiček s názvem týmu, jednu stříkačku na hráče a samozřejmě taky vysvětlení pravidel.
Přibližně uprostřed pole bude umístěna jednací místnost, kterou bude možno použít jedině k diplomatickým účelům. Vstup s papírkem je sem zakázán. U místnosti bude též umístěna várnice s vodouo.
Hra Každý tým začne nosit své hřivny do prázdných kotlíků cizích týmů. Hráč sáhne do svého kotlíku, vezme jednu hřivnu a běží,. Za každou hřivnu, která mu na konci hry zůstane totiž ztratí jeden bod. Naopak jeden bod získá za každou, kterou mu přinesou jiné týmy.
Aby to však nebylo příliš mechanické, mohou se hráči zastavovat. Stačí naplnit svou stříkačku vodou z várnice a proudem ji přeposlat někomu na triko. Dotyčný se pak musí vrátit na svou základnu. Jak se budou proti sobě týmy spolčovat a komu postaví u základny blokádu rozhodnou dohody v jednací místnosti. A co když se rozmočí hřivna? Chudák, kterému se to stane musí svůj náklad odložit do jednací místnosti a smířit se s tím, že jeho tým obdrží nějaký postih. Kdo má hřivnu, může používat i stříkačku. Základna je mírová zóna do které se nesmí střílet a která sama nemůže být zneužita jako baterie.
Hra končí v okamžiku, kdy první tým přijde o všechny své kartičky, ať už budou rozdány, nebo rozmočeny.
Vyhodnocení Po ukončení hry vedoucí přepočítají, kolik který tým dostal papírků, kolik mu jich zbylo a kolik jeho papírků není v žádném z kotlíků. V následujícím obodování každý tým
1)Obdrží 1 bod za každý papírek, který dostal od jiných týmů.
2)Ztratí 1 bod za každý papírek, který není schopen odnést.
3)Ztratí 3 body za každý papírek, který na konci hry není v žádném z kotlíků (například protože se rozmočí.)
Následně vítězný tým dostane odměnu, jejíž velikost je úměrná počtu bodů, který získá. (Například 100g za 10 bodů) Naopak looser tým dostane trest odpovídající tomu, jak moc se ocitne pod nulou.
Potřeby: vodní stříkačky, kotlíky, papírové kartičky