Nejprve vyznačíme start kuchaře asi 6 metrů od cíle, start ostatních asi půl metru od startu kuchaře, cíl a místo dohody vzdálené od kuchaře tak, aby neslyšel ostatní šeptat.
Pak vybereme kuchaře - třeba podle kámen, nůžky, papír.
Potom se kuchař postaví na svůj start a říká: Kuchař dává do polévky........... a místo teček, které jsem napsala, řekne jedno slovo nadřazené - např.: "Kuchař dává do polívky auta". Ostatní se přesunou na místo dohody a každý řekne, jaké chce být auto, např.: Škoda, Renault..... Řekněte to jednomu, v případě, že by vás hrálo více než 10, tak více lidem (ne všem) a ten si to zapamatuje, ale nemusí si pamatovat, kdo mu co řekl. Až se dohodnete, vraťte se na start a ten, komu jste říkali ty názvy (teď názvy aut) je vyjmenuje. Kuchař si vybere jedno auto a řekne ho nahlas. Začíná honička mezi autem a kuchařem. Jakmile doběhne hráč k cíli první a dotkne se nějaké věci v cíli (většinou ta věc bývá určená), vyhrává a kuchař vaří znovu. Pokud kuchař hráče během běhu chytil nebo se ho dotknul, tak jde vařit ten hráč, kterého kuchař chytil.
V této hře se dá lehce podvádět ale o to víc je to vidět, navíc se při podvádění změní dojem ze hry, který bývá většinou dobrý.