Smrtonosné tlačítko

Počet hráčů1moc
NeurčitelnáDélka přípravy
Náročnost přípravyBez přípravy
Věk hráčůdospívající a dospělí

Nemůžeš hodnotit
Tvůj prohlížeč má zakázané ukládání cookies. Abys mohl hodnotit hru, musíš si je povolit.
Pokud jsi cookies nezakazoval, zkus tuto hru znovu vyhledat, popř. znovu kliknout na odkaz, který tě na tuto stránku dovedl.
Hra dostala 46 hodnocení63
%

Autor:
Zdroj: Pepíček, ale kde ten to vzal?
Zapsáno:
Zhléhnuto: 12965 krát (4 denně)
Parametry: Nezávislé na prostředí, Na cestu, K ohni či posezení, Morální / sociální
Potřeby: žádné
Zamýšlecí zpytující aktivitka; zabil bych se, nebo počkal?

Pravidla

Každý účastník si vybere nejmilejší osobu, na které jí opravdu záleží. Nemusí to říkat, ale i to bývá zajímavé.

Tebe a tvou nejmilejší osobu zavřeli do dvou cel bez oken; nevidíte se, neslyšíte. V každé jinak prázdné cele je tlačítko. Máš 24 hodin rozhodnout se, jestli tlačítko stiskneš. Pochopitelně nemáš hodinky. Pokud stiskneš tlačítko, zabiješ se a druhý bude po uplynutí 24 hodin puštěn na svobodu. Pokud stiskne tlačítko druhý, zemře a pustí tebe. Pokud stisknete oba, zemřete oba. Pokud nestisknete ani jeden, stejně zemřete oba. Až do uplynutí 24 hodin se nedozvíš, jestli ten druhý stiskl.

Důležitá je následná diskuze, rozebrání pocitů, nápadů.
 

Alternativní pravidla

: Musi zmacknout prave jeden z nich, aby byli oba zachraneni, jinak zemrou oba (kdyz nezmackne nikdo nebo zmacknou oba).
Je zajimave zadat tuto situaci oddelene nejake (partnerske) dvojici a zjistit, jestli by umreli :)

Komentáře

: Já bych zmáčkla, i když záleží, kdo by tam byla, ale kdyby to byla má nejmilejší kamarádka se sklony k sebeobětování:-) A pak bych si za cenu vlastního života došlápla na toho, kdo na nás tohle dilema ušil:-) Moje uvažování je důsledkem nechutné znalosti příkladú z praxe (koncentráky atp.)
: To FieldMouse:
Teorie her je velmi užitečná disciplína, ale rozhodně se nesmí aplikovat k těmto rám, kde není cílem za každou cenu vyhrát a porazit ostatní, ale zachovat se humánně. A navíc teorie her předpokládá nejlepší řešení od všech zúčastněných, tohle se hraje s lidmi, se kterými se dobře znáš a víš, že se budou chovat podle charakteru.
: Klasický příklad z teorie her :-) Záleží na ohodnocení užitků variant zemřeme oba - zemřu já - zemře ta osoba.
Dle teorie by mělo platit od nejhorší varianty k nejlepší: zemřeme oba, zemře ta osoba, zemřu já. V takovém případě by mělo být správné řešení nezmáčknout, ale pak zemřeme oba (druhá osoba myslí stejně). Jedná se tedy o hru, kde pokud se každý hráč bude snažit dosáhnout svoje optimum, nakonec to skončí nejhůř. Rozhodne nakonec víceméně náhoda (náhodně se obětuje jeden, nikdo, nebo oba) a jakékoli "rozhodování" je ve skutečnosti jen filozofováním, výsledek ale vůbec neovlivní (pokud se ten druhý chová stejně).
Podobné hry:
- vězňovo dilema: jsou dva vězni, kteří spáchali zločin. Nemohou spolu komunikovat a mají možnost prásknout druhého. Když se neprásknou, dostanou oba 3 roky vězení. Když jeden druhého práskne a druhý prvního ne, dostane prásknutý 15 let a neprásknutý 1 rok vězení. A když se vzájemně prásknou, dostanou oba 5 let. Řešení - vždy je výhodné prásknout druhého, pokud není možnost komunikace.
- "kuře": jedou proti sobě 2 auta. Kdo uhne, je zbabělec nejzbabělejší. Uhnete? :-)
: Asi bych nezmáčkla :-?
Všechny komentáře...




Tvoje jméno
E-mailová adresa
Typ příspěvku Komentář
Alternativní pravidlo
:) :-) :-( :( %-) :-D :-? :-P :-p B-) 8-) ;-) ;) :grr: :schizo: :srdce: :cert: :idea: :mnam: :wow: :ziv: :cz: :cool: :haha: :iq: :vanoce: :papa: :hudba: :tabacek: :pivko: :alien: :nene: :pirat: :pozor: :megafon: :jojo: :amen: :pc: :slunicko: :hophop: :break: :jupi: :pis: :cosi: :hura: :10: :tralala: :motorovka: :bomba: :kladivko: :kulomet: :box: :rpg: :sniper: :neo: :asmd: :plamenomet: :jedi:
Za grafické smajlíky se automaticky překládají příslušné sekvence, pro urychlení psaní je můžeš psát přímo.
Hodné HTML tagy jsou povoleny, ty škodlivé nebudou mít efekt.
Nový řádek se za <br /> překládá automaticky.
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Animato.cz
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!