Kořeny (Root)

Oblíbené hry, osobní poznámky a seznamy jsou funkce pro přihlášené uživatele.
Přihlaš se nebo si založ nový účet.

Věk hráčů: Mladší děti, Starší děti, Dospívající a dospělí
Počet hráčů: 20 až 35
Délka: Delší
Příprava: Náročná
Zapsáno: 17. 3. 2025 v 12.41
 
Akční verze deskové hry Root.

Pravidla

V lese je 10 Mýtin vymezených provazem s poloměrem 1m. V každém z nich jsou vlajky, od každé barvy jedna. Mýtina se obsazuje umístěním týmové vlajky do vlajkodržáku. Každý hráč má za pasem šátek, pokud mu ho vezmou musí se vrátit na Počáteční Mýtinu a počkat na oživení. Oživení se odehrává každou minutu.
Postava Kohouta pískáním určuje denní dobu. Skupiny bojují pouze ve dne který trvá zhruba 10 minut, po jeho ukončení se musí vrátit na Počáteční Mýtinu. Dnů se koná podle časové kapacity, doporučeno je alespoň 6 dnů.
Každá skupina hraje za jednu z frakcí. Každá frakce dostává body jiným způsobem.

Frakce:

Markýza z Kocourkova
Začíná den o něco dříve než ostatní a má možnost obsadit všechny Mýtiny. Za obsazenou Mýtinu dostanou 2 body, pokud Mýtinu ale obsadili i minulý den získávají body 3.

Rody Orlího hnízda
Za každou obsazenou Mýtinu dostávají na konci dne 3 body. Pokud, ale příští den neobsadí stejný nebo větší počet Mýtin jako ten minulý nedostanou žádný.

Lesní aliance
Za každou obsazenou Mýtinu dostávají na konci dne 1 bod. Pokud, ale příští den obsadí stejnou Mýtinu dostanou za něj dvojnásobek bodů než den minulý.

Vagabundi
Vagabundi neumí obsadit Mýtiny. Pouze se snaží z nich sebrat své vlajky a odnést je Hlavnímu Vagabundovi. Za každou získanou vlajku dostávají bod.

Ochránci ve zbroji
Před začátkem hry se náhodně umístí bodové ohodnocení Mýtin (1,2,2,2,3,3,3,4,4,5), které zůstává do konce hry stejné. Nikdo z hráčů neví jak byly body rozděleny. Pokud se Strážcům v železe podařilo nějakou Mýtinu obsadit, ve fázi Noci se body za obsazenou Mýtinu odhalí a získají za něj body.

Společnost Říčního lidu
Každou obsazenou Mýtinu kterou získali musí Říční společnost prodat na konci dne (fáze noci) jiné frakci za body pokud o nějakou projevili zájem. Prodává se stylem aukce při počáteční hodnotě dva body.
Pokud Mýtinu nikdo nekoupí Říční společnost za ni dostane “n” bodů (první mýtina je za 1 bod), přimečž za každou další mýtinu co neprodají během hry dostanou “n+1” bodů. Toto bodové hodnocení se resetuje zpátky na “1” poté co nějakou mýtinu prodají.

Krkavčí spiknutí
Za obsazené Mýtiny nedostávají ze základu žádné body. Pokud ale nějakou Mýtinu obsadí, tak během Rozbřesku příštího dne můžou na tyto Mýtiny umístit své Plány. Na každou Mýtinu umístí jeden Plán. Ostatní frakce neví jaký Plán na kterou Mýtinu umístili. Během noci se tyto Plány odhalí a vyhodnotí.
Plány:
- Nálet: Pokud tuto Mýtinu obsadí Krkavčí spiknutí, získají 4 body.
- Nástražné oko: Na tuto mýtinu může umístit plán kdykoliv v dalších kolech i když ji obsadil někdo jiný.
- Vydírání: Body za tuto Mýtinu, které by měla dostat jiná frakce získá Krkavčí spiknutí.
- Bomba: Za tuto Mýtinu je v tomto dni 0 bodů. Krkavčí spiknutí získá 2 body.

Podzemní hrabství
Během prvního Rozbřesku umístí někde do lesa Noru (vytvoří novou Mýtinu), kterou ostatní frakce nemohou obsazovat, brát z ní vlajky nebo umisťovat. V Noře se může Podzemní vévodství oživovat stejně jako na Počáteční Mýtině. Na konci dne dostává 2 body za každou vlastněnou Mýtinu.

Ještěří kult
Během rozbřesku Kult ještěrů označuje Mýtiny Rituálem. Pro označení jedním Rituálem musí utratit 1 bod. Proto mohou jít do záporných bodů. Ostatní frakce ví, které Mýtiny jsou označené Rituálem. Pokud Kult ještěrů obsadil Mýtinu s Rituálem získají 5 bodů. Obsazené Mýtiny bez rituálu jsou za 0 bodů.

Armáda Stovek
Za obsazenou Mýtinu získají 6 bodů. Pokud ale zemřou, oživí se až v poledne.


Fáze dne:
Rozbřesk (2 min.)
- Markýza z Kocourkova vyráží.
- Krkavčí spiknutí umisťuje své Plány.
- Kult ještěrů označuje Rituály.
Ráno (5 min.)
- Zapíská se jednou.
- Vyráží všichni ostatní.
Poledne (5 min.)
- Zapíská se dvakrát.
- Oživí se Armáda Stovek.
Večer (2 min.)
- Zapíská se třikrát.
- Všichni se vrací na Počáteční Mýtinu. (Až na ty co zůstávají na Mýtinách pro kontrolu.)
- Pomocníci zjišťují kdo zabral jaké Mýtiny, odstraňují aktivní vlajku, hráče v nich posílají na Počáteční Mýtinu a jdou nakreslit výsledky.
Noc (5 min.)
- Říční společnost prodává své Mýtiny.
- Krkavčí spiknutí odhaluje své Plány.
- Vyhodnotí se body.
- Vyhlásí se rozbřesk.

Potřeby: 10x vlajky (každý tým má své), 10x lano, mapa hracího pole, pravidla pro hráče
Hru přidal: Světlušák
Zdroj nebo autor: Světlušák
 


Načítám komentáře...
Vyhledávání hervyhledat hry Přidat hrupřidat hru
 
Hranostaj v mobilu!
Hranostaj.cz nyní jako mobilní aplikace! Get it on iTunes! Get it on Google Play × Neruš!